סגור

דלק רכב: ההייטק ומכירות ב.מ.וו שברו שיא ברבעון הראשון

דלק רכב מכרה 1,706 רכבי ב.מ.וו ומיני קופר בינואר־מרץ, שיא מכירות רבעוני שמהווה 70% ממכירות דגמי היוקרה ב־2020. בשוק מעריכים כי גל האקזיטים בהייטק תדלק את המכירות, בהם גם מיזוג הספאק של אינוויז, שבה מחזיקה (3.5%) דלק רכב

אחת המרוויחות המפתיעות מהבום של ההייטק הישראלי היא דלק רכב, יבואנית מאזדה, פורד, ב.מ.וו ומיני. החברה, שבשליטת המנכ"ל גיל אגמון (45%), פרסמה אתמול את תוצאות הרבעון הראשון של השנה, ובשוק מעריכים כי ההייטק הישראלי, שמספק אקזיטים ומיזוגים לרוב, היטיב עמה פעמיים. ראשית, הוא תרם כנראה לביקושים החזקים לכלי רכב, בעיקר במגזר מכוניות היוקרה, ושנית, הוא תרם לרווחי החברה באמצעות קדחת הספאקים, שבמסגרתו מוזגה אינוויז, שבה מושקעת דלק רכב, לספאק אמריקאי לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.


לפי הדו"ח של IVC ומיתר שפורסם באפריל, הרבעון הראשון של 2021 היה רבעון שיא בכל הנוגע לגיוסים ואקזיטים בהייטק, שמולידים מתעשרים רבים שרוכשים דירות ורכבי יוקרה. ברבעון הראשון נרשמו בהייטק עסקאות בסכום מצרפי של 5.4 מיליארד דולר – ב־89% יותר מאשר ברבעון שקדם לו, ופי שניים בהשוואה לתקופה המקבילה.
זינוק של פי 7 במכירות
דלק רכב שברה בתקופת הדיווח שיא מכירות רבעוני של 1,706 כלי רכב מדגמי ב.מ.וו ומיני קופר, עלייה של 83% לעומת הרבעון המקביל, ערב מגפת הקורונה, וזינוק של כמעט פי שבעה לעומת אוקטובר־דצמבר 2020, שבהם נמכרו 221 מכוניות מדגמי היוקרה. עם פרסום הדו"חות מניית דלק רכב הוסיפה אתמול 8% לשווייה, העלייה היומית החדה ביותר במדד ת"א־125, והשלימה זינוק של 56% מתחילת השנה, לשווי של 4 מיליארד שקל.

2 צפייה בגלריה
אינפו המתעשרים החדשים נוהרים לב.מ.וו
אינפו המתעשרים החדשים נוהרים לב.מ.וו
אינפו המתעשרים החדשים נוהרים לב.מ.וו

בכל 2020 מכרה דלק רכב 2,453 מכוניות מדגמי ב.מ.וו ומיני קופר, כך שהמכירות ברבעון הראשון היוו 70% מכמות כלי הרכב מדגמי היוקרה שמכרה בכל 2020. גם במכירות של כלי רכב מדגם מאזדה, שהם, היסטורית, הפופולריים מבין המכוניות שהחברה מייבאת, נרשמה ברבעון הראשון עלייה מרשימה של 38% לעומת הרבעון המקביל, ל־5,542 מכוניות, מספר שמהווה 58% מכלל מכוניות מאזדה שנמכרו ב־2020.
דלק רכב מכרה ברבעון הראשון 8,241 כלי רכב מדגמי ב.מ.וו, מאזדה ופורד שהיא מייבאת — 60% מכמות המכוניות שמכרה ב־2020 כולה. הזינוק במכירות של דלק רכב ברבעון היה חריג גם בהשוואה לענף בישראל, שרשם עלייה של 18% במכירות לעומת הרבעון המקביל, ל־100 אלף כלי רכב.
מיחזור, התפלה ואנרגיה
כלל ההכנסות של דלק רכב, שמחזיקה גם בפעילויות של מיחזור פסולת ביתית באמצעות ורידיס, התפלת מים ואנרגיה, זינקו ב־42% לעומת הרבעון המקביל, ל־1.5 מיליארד שקל, כשעיקר ההכנסות - 1.29 מיליארד שקל - נבע מיבוא כלי רכב; תחום איכות הסביבה שבו היא פועלת, באמצעות ורידיס כאמור, יצר הכנסות של 197 מיליון שקל; ואילו תחומי האנרגיה והתפלת המים תרמו הכנסות של 14.9 מיליון שקל ושל 20.9 מיליון שקל בהתאמה. העלייה בהכנסות תרמה לזינוק של 48% ברווח התפעולי, לעומת התקופה המקבילה, ל־248 מיליון שקל, ולזינוק חריג ברווח הנקי של 438% ביחס לרבעון המקביל, ל־250.3 מיליון שקל, זינוק שהושפע מהותית מהאקזיט באינוויז.
אף שהמיזוג של אינוויז לספאק בוצע באפריל, אחרי מועד הדיווח, רואי החשבון של דלק רכב העריכו את מניות הספאק, שהיו סחירות בוול סטריט טרום המיזוג, לפי תוספת שווי של 18 מיליון שקל להשקעה בסוף מרץ. דלק רכב נכנסה להשקעה ראשונה באינוויז ב־2016, ובסך הכל, בשלושה סבבים, עמדה ההשקעה שלה על 12 מיליון שקל. בסוף 2020 העריכה דלק רכב את השווי ההוגן של ההשקעה (4.6%) באינוויז ב־113 מיליון שקל, ורשמה רווח של 57 מיליון שקל (לפני מס) על ההשקעה. דלק רכב מחזיקה כיום ב־3.5% מניות חסומות של אינוויז, שנסחרת בנאסד"ק, ששוויין עומד על קצת יותר מ־48 מיליון דולר.
התרומה של תיק הני"ע
נכון לסוף 2020, תיק הני"ע של דלק רכב הכיל, בין היתר, מניות של ב.מ.וו ששוויין עמד על 34 מיליון שקל; מניות של מאזדה בשווי של 12 מיליון שקל; ומניות של פורד, ששוויין עמד על 85 מיליון שקל, ואת חלקן היא מימשה במהלך הרבעון. תיק הני"ע שלה הניב לה הכנסות מימון נטו של 55 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת הוצאות מימון של 93 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
בעקבות התוצאות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד של 224 מיליון שקל, שמהווה כמעט 90% מהרווח הנקי ברבעון. מדובר בחלוקה החד־פעמית הגבוהה ביותר שביצעה דלק רכב מאז יולי 2015, אז חילקה דיבידנד של 410 מיליון שקל. מאז תחילת השנה קיבל דירקטוריון דלק רכב שלוש החלטות על חלוקות דיבידנד מצרפי של 434 מיליון שקל לבעלי המניות.

2 צפייה בגלריה
גיל אגמון בעל השליטה ו מנכל דלק רכב
גיל אגמון בעל השליטה ו מנכל דלק רכב
גיל אגמון בעל השליטה ומנכ"ל דלק רכב
(צילום: רונן טופלברג)