בורסת ת"א

בניגוד לסלקום: פרטנר צלחה את 2020 עם רווח שנתי

חברת התקשורת סיימה את 2020 עם רווח נקי של 17 מיליון שקל, לעומת סלקום שנפלה עם הפסד של 170 מיליון שקל; הרווח התפעולי של פרטנר עלה ב-10%, אך ההכנסות ירדו ב-1% והסתכמו ב-3.19 מיליארד שקל; החברה גייסה 44 אלף מנויי טלוויזיה ו-179 אלף מנויי סלולר; תשתית הסיבים נגישה ל-760 אלף משקי בית

אביאור אבו 11:4525.03.21

פרטנר מסכמת את 2020 עם רווח נקי של 17 מיליון שקל – כך עולה מהדו"ח שפרסמה הבוקר (ה') חברת התקשורת בניהולו של איציק בנבנישתי. מדובר בירידה של 11% לעומת 2019, אז סיימה פרטנר ברווח נקי של 19 מיליון שקל. אך לשם השוואה, חברת סלקום המתחרה סיימה את 2020 בהפסד של 170 מיליון שקל.

 

הרווח התפעולי עלה ב-10% לעומת 2019 והסתכם ב-96 מיליון שקל. ה-EBITDA הסתכם ב-822 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת 2019.

הכנסות החברה ירדו בכ-1% לעומת 2019 והסתכמו ב-3.19 מיליארד שקל. הירידה מיוחסת לקיטון של 2% בהכנסות משירותים שהסתכמו ב-2.5 מיליארד שקל, בעיקר לאור הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים עקב משבר הקורונה.

 

 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר צילום: עמית שעל

 

סגירת מרכזי הסחר והקניונים לא פגעה מהותית בהכנסות מציוד קצה (כדוגמת מכשירים סלולריים) שעלו ב-1% והסתכמו ב-681 מיליון שקל, לעומת 2019. ההכנסות ממגזר הסלולר רשמו ירידה של 7% בהשוואה לתקופה המקבילה והסתכמו ב-2.2 מיליארד שקל. ההכנסות מהמגזר הנייח (טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט) קיזזו את הירידות בסלולר וגדלו ב-10% לעומת שנה מקבילה, והסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל.

 

את הרבעון הרביעי סיימה החברה בהכנסות של 808 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 20 מיליון שקל, ירידה של 33% לעומת הרבעון המקביל. ה-EBITDA הסתכם ב-203 מיליון שקל, ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-5 מיליון שקל, ירידה של 29% לעומת הרבעון הרביעי של 2019.

 

התזרים מפעילות שוטפת ירד ב-6% בהשוואה ל-2019 והסתכם ב-786 מיליון שקל. תזרים המזומנים החופשי עלה ב-47% לעומת התקופה המקבילה והסתכם ב-72 מיליון שקל. התזרים הושפע מירידה של 9% בהשקעות, שהסתכמו ב-573 מיליון שקל.

 

החוב נטו הסתכם בסוף השנה ב-657 מיליון שקל, אל מול 2019, אז הסתכם ב-957 מיליון שקל ולעומת הרבעון הקודם, אז עמד על 646 מיליון שקל. הירידה נבעה בעיקר מגיוס ההון אותו ביצעה החברה בינואר בהיקף של 276 מיליון שקל נטו.

 

 

 

החברה גייסה 179 אלף מנויי סלולר ו-44 אלף מנויי טלוויזיה

 

בתחום הסלולר גייסה פרטנר 179 אלף מנויים ב-2020, 74 אלף מתוכם ברבעון הרביעי, כך שהמצבה עמדה בסופו על 2.84 מיליון. מדובר על האצה בקצב גיוס המנויים ברבעון, שכן ברבעון הקודם גייסה החברה 54 אלף מנויים ורבעון לפניו 32 אלף מנויים.

 

פרטנר עולה לנתח שוק של 27% ושומרת על היותה חברת הסלולר השנייה בגודלה בישראל אחרי סלקום, שאיבדה הרבעון 10 אלף מנויים.

 

שיעור הנטישה השנתי עמד על 30%, לעומת 31% בשנה המקבילה. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה ברבעון הרביעי על 49 שקל, לעומת הרבעון המקביל אז עמדה על 55 שקל ורבעון קודם אז עמדה על 51 שקל, קיטון שנובע מקיפאון בפעילות הרומינג. במהלך השנה השיקה פרטנר חבילות דור 5 חדשות.

 

בתחום הטלוויזיה גייסה החברה 44 אלף מנויים ב-2020, 8 אלף מתוכם ברבעון הרביעי, ומעדכנת כי נכון לצאת הדו"ח מצבת החברה עומדת על 234 אלף מנויים, 74% מהם מחוברים גם לשירותי האינטרנט של החברה. מדובר על האטה בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם הצטרפו לפרטנר TV 9 אלף מנויים ורבעון לפניו 15 אלף.

 

סלקום TV לעומתה, איבדה 6 אלף מנויים ב-2020, כך שמספרם עמד בסופה על 252 אלף.

 

פרטנר מעדכנת לראשונה על מצבת מנויי האינטרנט של החברה, שנכון לצאת הדו"ח מסתכמת ב-336 אלף, 150 אלף מתוכם לקוחות סיבים אופטיים. רשת הסיבים העצמאית של פרטנר נגישה כיום לכ-760 אלף (30%) משקי בית, כאשר החברה בוחנת הצעות לרכישת עד 20% מזכויות השימוש ברשת.

 

מזה מספר חודשים שפרטנר עומדת על המדף, עם החלטת האצ'יסון למכור את השליטה בה, לאחר שקיבלה חזרה את מניותיו (27%) של בעל השליטה הקודם חיים סבן, להן מונה כונס נכסים.

 

ההחלטה למכור הגיעה לאחר שהאצ'יסון הבינה כי למשרד התקשורת ולממשל בארץ אין כוונה לאשר את בקשתה להיתר שליטה בחברה, לאור הלחץ האמריקאי למנוע כניסה של תאגידים בשליטה סינית לישראל.

x