$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

מפתחת הטכנולוגיה לזיהוי פנים בצילום מזהה הזדמנות להנפקה

Pomvom בוחנת הנפקת מניות ראשונה לפי שווי של עד 150 מיליון שקל; החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת זיהוי של מושא הצילום מכל סוג של מכשיר - רחפן, מצלמה, או טלפון חכם - וצילומו בסדרת תמונות או וידאו

צלי גרינברג 06:5124.01.21
חברת טכנולוגיית הצילום הישראלית Pomvom רוצה לעלות על גל הנפקות חברות הטכנולוגיה ששוטף את הבורסה בתל אביב מאז תחילת משבר הקורונה, ובוחנת הנפקת מניות ראשונה (IPO) לפי שווי של עד 150 מיליון שקל אחרי הכסף. ל"כלכליסט" נודע כי החברה בוחנת הנפקת 30% מהון מניותיה לגיוס של 50-45 מיליון שקל במסגרת ההנפקה, לאחר שכבר קיימה ב־2020 סבב גיוס פרטי לפי שווי של 30 מיליון דולר לפני הכסף, שווי חברה הדומה לשווי שבו היא בוחנת הנפקתה.

 

 

 

Pomvom נוסדה ב־2015 על ידי המנכ"ל יהודה מינקוביץ ועל ידי אסא שמואל חיים, סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה, המחזיקים יחד ב־25% ממניות הפעילות המכוונת להנפקה, וגייסה מאז הקמתה 12 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, המחזיקים ביתר מניות הפעילות.

 

החברה פיתחה מוצר עם טכנולוגיה ייעודית לו, המבוססת, בין היתר, על בינה מלאכותית המאפשרת זיהוי של מושא הצילום מכל סוג של מכשיר - רחפן, מצלמה, או טלפון חכם - וצילומו בסדרת תמונות או וידאו. הטכנולוגיה מיועדת בעיקר לצילום בפארקי שעשועים ואטרקציות שונות, והיא מאפשרת זיהוי אוטומטי של אנשים שישתפו עם Pomvom את תמונתם, ושליחת תמונותיהם ישירות לכתובת הדוא"ל או הטלפון הנייד שלהם. עד כה נדרשו לשם כך העמדת דוכנים, כוח אדם ועלויות תפעול שונות שנחסכות. ובנוסף, החברה מאפשרת למבקרים גם להזמין תמונות מודפסות אשר יישלחו לתיבת הדואר הפיזית שלהם או על ידי שליח, תמורת עלות רכישה גבוהה יותר.

 

 

בורסת תל אביב בורסת תל אביב צילום: בלומברג

 

Pomvom ניצלה את מצבה של Picsolve הבריטית, שנכנסה לחדלות פירעון במאי האחרון, ורכשה את פעילויותיה מכונס נכסים בתמורה למיליון פאונד. Picsolv הפעילה אתרי צילום בפארקי שעשועים ואטרקציות שונות באירופה וצפון אמריקה עם מחזור מכירות של 100 מיליון דולר בשנה, ונקלעה לחדלות פירעון לאחר סגירת האטרקציות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה.

 

הרכישה מאפשרת ל־Pomvom דריסת רגל בשוק האטרקציות ופארקי השעשועים העולמי. שוק צילום התמונות באטרקציות השונות עמד על מיליארד דולר ב־2019, טרום הקורונה, עם צפי עלייה שהתבדה, ל־1.1 מיליארד דולר ב־2020 טרום הקורונה. השוק נשען בעיקר על בני דור ה־Y (המילניאלז), שמהווים 85% ממבקרי האטרקציות בשנים האחרונות. בני דור זה הם גם עיקר משתמשי הטלפון החכם לצרכי צילום, צפייה והפצה של מדיה דיגיטלית כיום. מודל הפעילות של Pomvom מתאים לאופן פעילויות אלה שכן הוא מאפשר מכירת תמונות ללא צורך בעמידה בתור, מגע פיזי עם ושל מוכרים, וגישה אל המבקרים גם לאחר סיום ביקורם באטרקציה, ובכך גם להגדיל את ההכנסות והרווחים האפשריים.

 

שוקי צילום גדולים נוספים הם צילומי אוהדי הספורט, בעיקר בצפון ארה"ב, הנאמד ב־2 מיליארד דולר בשנה; צילום הפלגות נופש וקרוזים שמוערך ב־300 מיליון דולר בשנה; ושוק צילום פארקי המים שמוערך ב־500 מיליון דולר בשנה. בהינתן נתח השוק שהחזיקה בו Picsolve טרום הקורונה, ניתן להעריך כי Pomvom תחזיק ב־30%-10% משווקי צילום האטרקציות השונות, שצפוי להתחיל להניב הכנסות עם חזרתם לפעילות מלאה.

x