שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
שוקי חו"ל

באייר מוכרת את מותג Dr. Scholl’s לחברה אמריקאית ב-585 מיליון דולר

ענקית הפארמה והאגרוכימיה הגרמנית מוכרת את חטיבת מוצרי הטיפול לרגליים שלה לחברת ילו ווד; המכירה משרתת את הכיוון האסטרטגי של באייר לצמצום, פישוט ומיקוד עסקי הפארמה שלה, לנוכח ביקורת מצד משקיעים

שירות כלכליסט 18:4522.07.19

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון ב"כלכליסט"

 

ענקית הפארמה והאגרוכימיה הגרמנית באייר (Bayer) מוכרת את מותג מוצרי הטיפול לרגליים שלה לחברת ילו ווד (Yellow Wood Partners) תמורת 585 מיליון דולר. המכירה משרתת את הכיוון האסטרטגי של באייר לצמצום, פישוט ומיקוד עסקי הפארמה שלה, לנוכח ביקורת מצד משקיעים על המודל העסקי הקיים של התרחבות יתר.

 

 

 

מוצרי הטיפול לרגליים של באייר מיוצרים תחת המותג Dr. Scholl’s, אותו רכשה באייר בעצמה בשנת 2014, כחלק מעסקה גדולה שבה רכשה החברה הגרמנית את המוצרים הבריאותיים של חברת מרק האמריקאית (Merck & Co) תמורת 14 מיליארד דולר.

באייר באייר צילום: אי פי איי

 

חברת ילו ווד מחזיקה בפורטפוליו נרחב של מוצרי בריאות, קוסמטיקה ויופי המיועדים לציבור הרחב, בעיקר מוצרים בתמחור בינוני. החברה שבסיסה בבוסטון רוכשת את הפעילות של Dr. Scholl’s בארה"ב, הכוללת גם את 30 העובדים שלה בארה"ב ובקנדה. השלמת העסקה צפויה ברבעון הרביעי של 2019.

 

מנכ"ל באייר וורנר באומן (Werner Baumann) מתמודד בשנתיים האחרונות עם לחץ כבד של בעלי המניות, ועם צורך להצדיק את העיסוק בעל שני הראשים של החברה, בסקטור הפארמה ובסקטור החקלאות.

 

 

מותג Dr. Scholl’s מותג Dr. Scholl’s צילום: איי פי

 

הלחץ גבר לאחר עסקת הענק שבה רכשה באייר את חברת האגרוכימיה האמריקאית מונסנטו (Monsanto) תמורת 63 מיליארד דולר – העסקה שהוכרזה ב-2016 הושלמה במהלך 2018 .

 

מניית באייר נפלה ב-63% בפרנקפורט מאז השלמת העסקה, בין היתר בשל תביעות הענק שהוגשו נגד מונסנטו – בתביעות נטען שאחד ממוצרי ההדברה הפופולאריים ביותר שלה הוא מסרטן, ובאחת מהן אף נקבע סכום פיצוי גבוה נגד מונסנטו, כבר תחת הבעלות הגרמנית.

 

באייר הודיעה בחודש נובמבר 2018 על קיצוץ של 12 אלף משרות ברחבי העולם, כ-10% מכוח העבודה שלה, ועל יציאה מעסקי התרופות לבעלי חיים. בחודש מאי האחרון הודיעה על מכירת מוצרי ההגנה מהשמש לחברה הגרמנית Beiersdorf תמורת 550 מיליון דולר. צעדים אלה, כמו המכירה הנוכחית, נועדו לחזק את מצבה הפיננסי של באייר ולמקד את עסקי התרופות והבריאות שלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x