$
בורסת ת"א

שטראוס פותחת את 2019 עם עלייה ברווחיות, למרות היחלשות המכירות

הרווח הנקי של הקבוצה עלה ברבעון הראשון של השנה ב-14% ל-184 מיליון שקל. זאת למרות ירידה של 2.8% במכירות שהסתכמו ב-2.106 מיליארד שקל, שנגרמה בעיקר מפעילות הקפה שנפגעה

נורית קדוש 08:4320.05.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

שטראוס פותחת את 2019 עם עלייה ברווחיות למרות היחלשות המכירות. הרווח הנקי של קבוצת שטראוס עלה ברבעון הראשון של השנה ב-14% ל-184 מיליון שקל. זאת למרות ירידה של 2.8% במכירות שהסתכמו ב- 2.106 מיליארד שקל, שנגרמה בעיקר מפעילות הקפה שנפגעה מהפרשי תרגום שליליים בעיקר בשל החלשות שערו הממוצע של הריאל הברזילאי ביחס לשקל וכן מהורדות מחיר לצרכן בברזיל בעקבות ירידה במחירי הקפה הירוק.

 

 

 

העלייה ברווח הנקי הושגה כתוצאה משיפור ברווח התפעולי של החברה, לצד ירידה בהוצאות המס. השיפור ברווח התפעולי שצמח ב- 5.7% והסתכם ב-269 מיליון שקל, נרשם מהתאוששות סברה מהריקול שחוותה לפני כשנתיים, אשר איפשרה להעלות את מחירי החומוס בארה"ב ומחירי האבוקדו בקנדה, לשינויים בעלויות הייצור. עוד אחראית לשיפור ברווח התפעולי, שטראוס ישראל ששיפרה את הרווחיות הגולמית של פעילות השוק המקומי וכן שטראוס מים שהגדילה את מסד לקוחותיה, תוך התייעלות תפעולית.  

 

גיורא בר דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס גיורא בר דעה מנכ"ל קבוצת שטראוס צילום: נמרוד גליקמן

 

 

עיתוי הפסח, כמו גם השקת מוצרים חדשים בקטגוריות היוגורט, משקאות חלב וחטיפים מלוחים ומתוקים, אפשרה למכירות שטראוס ישראל לצמוח בשוק המקומי ב-1.3% ל- 877 מיליון שקל. זאת למרות שהחברה לא העלתה מחירים בשונה ממתחרותיה. השיפור במכירות נרשם בשיעור זהה של 1.3% הן בתחום הממתקים והן במחלבה.

 

השקת מוצרי פרמיום, המאפשרים לחברה לגבות עבורם פרמיית מחיר דוגמת מוצרי חלב עתירי חלבון, פריכיות של אנרג'י ועוד, שיפרו את הרווחיות הגולמית של שטראוס ל-39.9% מהמכירות לעומת 39.4%. הרווחיות הגולמית של שטראוס ישראל ברבעון הסתכמה בכ- 350 מיליון שקל, עלייה של כ- 2.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

הרווחיות התפעולית של שטראוס ישראל עלתה בכ- 2.2% לכ- 112 מיליון שקל. עליית מחירי החלב הגולמי, מבלי שהמדינה תאפשר העלאת מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, באה לידי ביטוי בדוחות החברה בכך שהרווח התפעולי של המחלבה צמח בשיעור פחות (1.8%) מזה של חטיבת הממתקים (2.6%).

 

גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס מסר: "הגיוון והחדשנות המוצרית, הפיזור הגאוגרפי ותהליכי שיפור והתייעלות תמידיים מאפשרים לקבוצה להציג דוחות עם שיפור משמעותי ברווחיות זאת למרות יציבות במכירות ברמת הקבוצה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x