$
שווקי חו"ל

לראשונה מזה שנתיים: דוחות רבעוניים חיוביים לטסלה

יצרנית הרכב החשמלי של אלון מאסק רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 311.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 619.4 מיליון דולר ברבעון המקביל; האנליסט הייט: "בד"כ אנחנו אומרים למשקיעים לא להתייחס ברצינות לתוצאות של רבעון יחיד, אבל הרבעון האחרון של טסלה זה משהו אחר"

שירות כלכליסט 14:2925.10.18

טסלה דיווחה על רווח רבעוני בפעם השלישית בלבד ב-15 שנות קיומה. יצרנית המכוניות החשמליות פירסמה אתמול (ד') לאחר נעילת המסחר את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה, והציגה רווח שיא בעוד קצב הייצור שלה הולך ומואץ. מניות טסלה קופצות ב-11% בטרום המסחר בנאסד"ק.

 

 

         

הרווח הנקי ברבעון עמד על 311.5 מיליון דולר או 1.8 דולר למניה, לעומת הפסד של 619.4 מיליון או 3.7 דולר למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 2.9 דולר למניה והיכה את התחזיות להפסד של 19 סנט למניה. ההכנסות נסקו ב-70.5% ל-6.8 מיליארד דולר לעומת 4 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. אנליסטים בשוק חזו הכנסות של 6.3 מיליארד דולר.

התוצאות האלה מהוות ניצחון עבור מנכ"ל החברה אלון מאסק, שהבטיח למשקיעים רווח עוד השנה. הרבעון הרווחי האחרון של טסלה היה ב-2016 ועימת את החברה עם סימני שאלה רבים לגבי אופן המימון שלה.

טסלה מודל 3 טסלה מודל 3 צילום: יצרן

      


במכתב למשקיעים כינה מאסק את הרבעון האחרון "היסטורי" ואמר שהוא נזקף לזכות "העבודה הקשה והגאונות של החברה". מאסק כתב שטסלה נמצאת על המסלול הנכון להצגת רווחים גם ברבעון הרביעי. 

 

הדוחות הטובים הם סימן לכך שהחברה עברה את קו פרשת המים, כך טען הכלכלן ניקולס הייט מ-Hargreaves Lansdown. "בד"כ אנחנו אומרים למשקיעים להימנע מלהתייחס לתוצאות של רבעון יחיד יותר מדי ברצינות, אבל הרבעון האחרון של טסלה הוא משהו אחר".

         

אלון מאסק אלון מאסק צילום: רויטרס

          

 

טסלה, שלא דיווחה אף פעם על רווח שנתי, נמצאת תחת לחץ רב במיוחד לאחר שהגדילה את הוצאותיה לצורך השקת המודל 3, מכוניתה החדשה שמיועדת לשוק הרחב.

 

בעקבות עלייה חדה בהזמנות בשנה שעברה, החברה נאבקה לעמוד ביעדי הייצור שלה ולמסור בזמן רכבים ללקוחותיה. הדבר עורר חששות לגבי הבעיות הפיננסיות של החברה. המשקיעים דאגו מכך שהלקוחות עלולים לאבד את סבלנותם ולבטל את ההזמנות, אך פחות מחמישית מ-455 אלף ההזמנות שבוצעו ב-2017 אכן בוטלו.

 

קצב הייצור הלך וגדל, והניע בתורו את המכירות. טסלה ייצרה יותר מ-80 אלף מכוניות במהלך הרבעון, שיותר מ-60% מתוכן היו מודל 3. העלייה בייצור הגדילה את הכנסות החברה, כאשר גם פיטורי עובדים והפחתת עלויות עזרו לה לשפר את השורה התחתונה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x