$
שווקי חו"ל

עסקת תקשורת ענקית: דיסקברי רוכשת את סקריפס ב-14.6 מיליארד דולר

חברת התקשורת האמריקאית תרכוש את סקריפס, הבעלים של רשתות הטלוויזיה כמו האוכל האמריקאי וערוץ הטיולים, בעסקת מזומן ומניות, כולל חובות

שירות כלכליסט 15:0531.07.17
חברת התקשורת האמריקאית דיסקברי קמיוניקיישנס (Discovery Communications) הודיעה היום (ב') כי בכוונתה לרכוש את סקריפס נטוורק אינטראקטיב (Scripps Networks Interactive), הבעלים של רשתות הטלוויזיה כמו האוכל האמריקאי וערוץ הטיולים, בעסקת מזומן ומניות בשווי 14.6 מיליארד דולר, כולל חובות. הרכישה מאחדת בין שתי מעצמות לתכניות טלוויזיה לא מתוסרטות.

על פי תנאי הרכישה, בעלי המניות של סקריפס יקבלו 90 דולר למניה, 63 דולר מתוכם במזומן ו-27 דולר במניה של דיסקברי. מחיר הרכישה מייצג פרמיה של 34% ממחיר הסגירה של מניית סקריפס ב-18 ביולי. העסקה צפויה להיסגר בתחילת השנה הבאה.

 

דיסקברי, שבראשה עומד דיוויד זאסלב ובין המשקיעים העיקריים שלה נמנה המיליארדר ג'ון מאלון, פצחה במסע רכישות לפני שלוש שנים, כשהמו"מ הקודם מול סקריפס נכשל. הרשת הרחיבה בזמן הזה את הנוכחות הבינלאומית שלה עם עסקאות לרכישת יורוספורט וזכויות שידור של תכניות זרות.

 

דיסקברי דיסקברי צילום: שאטרסטוק

 

היא תוסיף כעת לשורת הרשתות שבבעלותה, הכוללות בין השאר את ערוץ דיסקברי, אנימל פלנט ואת הרשת של אופרה וינפרי OWN, את הרשתות של סקריפס, ביניהן נמנים ערוץ האוכל, Cooking Channel וערוץ הטיולים. העסקה יוצאת לפועל בעוד תעשיית הטלוויזיה מתמודדת עם תופעת "חותכי הכבלים" (cord-cutting), כלומר המספר ההולך וגדל של צרכנים שמעדיפים להתנתק משירותי הכבלים והלוויין, והצמיחה בפופולאריות של חברות סטרימינג כמו נטפליקס. ההנחה של החברות היא שככל שיציעו מגוון רחב יותר של ערוצים שמתמחים בתכניות לא מתוסרטות ולייף סטייל כך יוכלו למשוך את הצופים הצעירים ולספק לחברה המשולבת יתרון במו"מ עם מפרסמים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x