$
שווקי חו"ל

טינדר הכפילה את מספר המנויים בתשלום בשנת 2016

החברה האם מאצ' המפעילה אתרי ואפליקציות היכרויות סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 320 מיליון דולר ורווח של 74 מיליון דולר. המשקיעים לא התלהבו, ושלחו את המניה לירידות

מיקי גרינפלד 09:3601.02.17

מספר המנויים בתשלום של אפליקציית טינדר יותר מהוכפל במהלך שנת 2016. כך עולה מהדוחות הרבעוניים של מאצ' (Match Group), החברה האם המפעילה את אפליקציית ההיכרויות מבוססת המיקום.  

שיעור ה-PMC - paid member count של טינדר זינק ב-119% ברבעון הרביעי, בהשוואה לרבעון המקביל, מ-800 אלף ל-1.7 מיליון.

 

ה-PMC הוא נתון המשקף את מספר המשתמשים בתשלום הממוצע ליום, המחולק במספר הימים בתקופה המדווחת. שיעור ה-PMC של כל אתרי ההיכרויות המופעלים על ידי מאצ' בסיכום שנת 2016 עלה ב-23% בהשוואה לשנת 2015.

  

מאצ' סיימה את הרבעון הרביעי עם רווח של 74 מיליון דולר, או 27 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 36 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון האחרון של 2016. הרווח הרבעוני המתואם למניה עמד על 29 סנט, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 25 סנט.  

 

הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-319.7 מיליון דולר, עלייה של 19% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2015, שבו עמדו ההכנסות על 268 מיליון דולר. שורת ההכנסות פספסה במעט את התחזיות, שעמדו על 321.6 מיליון דולר. פעילות ההיכרויות תרמה את החלק הארי של ההכנסות - 294.8 מיליון דולר.

 

בסיכום שנת 2016 כולה רשמה מאצ' רווח של 171.5 מיליון דולר או 64 סנט למניה, על הכנסות של 1.22 מיליארד דולר.

 

למרות העלייה הנאה בטינדר, המשקיעים הורידו חזק את מניית מאצ' במסחר המאוחר (שלאחר הנעילה), בשיעור של 5.5%, בין היתר בשל החולשה בהכנסות הקבוצה. מאצ' הונפקה בסוף 2015. ב-12 החודשים האחרונים זינקה מניית החברה ב-28%, ובחודש הראשון של 2017 עלתה ב-1.6%.

 

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה על יציאה מפעילות שאינה קשורה לאתרי השידוכים שלה, ובכלל זה עסקי פרינסטוון רוויו (Princeton Review). הפעילות תימכר לחברת אמצעי החינוך הטכנולוגיים ST Unitas. העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של השנה, ושווייה לא פורסם.

  

שון ראד מנכ"ל טינדר שון ראד מנכ"ל טינדר צילום: בלומברג

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x