סטארט אפ ישראלי בשם HearMeOut גייס 5 מיליון דולר בבורסת אוסטרליה
החברה מתל אביב, שמפתחת רשת חברתית מבוססת עדכונים קוליים, גייסה את הכסף לפי שווי חברה של 10 מיליון דולר אמריקאי
כמו שחברות הנדל"ן האמריקאיות מגיעות לגייס חוב בבורסה של תל אביב, כך נדמה שחברות ישראליות בוחרות בתקופה האחרונה להנפיק את החברה בבורסה באוסטרליה.
- לאחר סבב גיוס נוסף: סטארט-אפ הפינטק Stripe מוערך בכ-9 מיליארד דולר
- שניידר אלקטריק מחפשת השקעות בהייטק הישראלי
- קרן ג'נסיס עוצרת את פעילותה: לא תגייס קרנות חדשות
בדצמבר 2015 הייתה זו אמפסי (Emefcy) מקיסריה שפיתחה מערכת ההופכת מתקני טיהור שפכים למתקנים לייצור חשמל ומוזגה לתוך שלד בורסאי באוסטרליה בשם Savcor והיום זה סטארט אפ ישראלי בשם HearMeOut מתל אביב שמפתחת רשת חברתית מבוססת עדכונים קוליים.
"אנחנו לא באים להחליף את פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר" מסביר מורן צ'מסי מנכ"ל החברה בשיחה לכלכליסט. "יש מקום גם לקול ולא רק לטקסט בתחום ה-One too many בין אם זה לברון ג'יימס רוצה לברך את מעריציו, דונלד טרמפ רוצה לדבר למצביעיו או שאתה רוצה להגיד משהו לעוקבים שלך".
HearMeOut גייסה את הסכום המקסימלי המותר בחוקי הבורסה של 6.5 מיליון דולר אוסטרלי, לפי שווי חברה של כ-14 מיליון דולר אוסטרלי (10 מיליון דולר אמריקאי) המשקף מחיר של 0.2 דולר למניה תחת הסימול "HMO". במונחי דולר אמריקאי גייסה החברה 5 מיליון דולר.
את הגיוס הובילו חברות הברוקרים RM Corporate Finance ו–Prosperion Wealth Management. ולווה ע"י איאן רוסטובסקי שותף בכיר במשרד עו"ד עמית פולק מטלון ושות'.
על פי החברה הכסף שגויס ישמש ליצירת עוד שיתופי פעולה עם חברות רכב לאפליקציה, ההשקה הרשמית בארצות הברית המשך מחקר ופיתוח, ויצירת הזדמנויות עסקיות נוספות.
שת"פ עם פורד העולמית
נכון להיום ל-HearMeOut אין הכנסות והיא נשעה לפני הגיוס על השקעות סייד של כ-1.5 מיליון דולר. "מודל ההכנסות העתידי של HearMeOut מבוסס על שלושה אפיקים" ממשיך צ'מסי "הכנסות מפרסום בתוך האפליקציה, הכנסות מפורפילי "פרימיום" שמעוניינים בפייצ'רים או תוספות שונות ומכירת רישיונות לשימוש בטכנולוגיית ה-connected car".
את האפיק השלשי של ההכנסות העתידיות היא כבר מבצעת הלכה למעשה. HearMeOut חתמה על הסכם הפצה גלובלי עם יצרנית הרכב פורד, שמאפשר לכלול את האפליקציה של HearMeOut בתוך טכנולוגיית ה-SYNC AppLink המובנת של חברת פורד ברכביה שתופיע באופן אוטומטי במערכת המולטימדיה של הרכב.
HearMeOut תאפשר לנהגים של פורד להקשיב לפוסטים או פלייליסטים שלמים, להקליט פוסטים קוליים ולשתף אותם בפייסבוק וטוויטר מבלי שיצטרכו להוריד את העיניים מהכביש.
לאחר הגיוס המוצלח החברה ציינה כי ברשותה נמצאים כל המקורות הכספיים הדרושים לה לפעילות המשך הפיתוח יחד עם חברת פורד העולמית.