$
בורסת ת"א

הבוננזה של דוידי: דוחות מוצלחים להמלט ברבעון השני

יצרנית אביזרי הצנרת בבעלותה של קרן פימי דיווחה על עלייה של כ-71.6% ברווח הנקי שהסתכם בכ-3 מיליון דולר, זאת לעומת כ-1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל; ההכנסות עלו ב-32% והתסכמו ב-33 מיליון דולר

אורן פרוינד 13:0715.08.16

עוד בוננזה מבית היוצר של ישי דוידי. חברת המלט, העוסקת בפיתוח ומכירת מחברים, ברזים ושסתומים לתעשיות התהליכיות ותעשיית השבבים, סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 33 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת הרבעון המקביל. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר משיפור בתוצאות המלט, אך גם מאיחוד תוצאות חברת jiangsu valves הסינית שנרכשה ברבעון הראשון של השנה. מכירות החברה הסינית הסתכמו בכ-3.5 מיליון דולר.

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2016 הסתכם בכ-3 מיליון דולר ומשקף גידול חד של כ-71.6% בהשוואה לכ-1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאות חברת הבת בסין קיזז כ-467 אלף דולר מהרווח הנקי ברבעון השני, כאשר בנטרול הרכישה בסין היה אמור להיות הרווח הנקי 3.4 מיליון דולר.

 

המלט, בשליטת קרן פימי (60%) עוסקת בייצור, מכירה ושיווק של ברזים, מחברים ושסתומים לטמפרטורות גבוהות, ללחצים גבוהים ולתנאי ואקום לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות ולהולכת גזים בתחום המוליכים למחצה. החברה נוסדה בשנת 1961 ומתקני הייצור והנהלתה ממוקמים באזור התעשייה ציפורית.

 

המלט מעסיקה מעל ל-800 עובדים בישראל וברחבי העולם, פימי רכשה את השליטה (60%) בהמלט מידי דסק"ש בתקופתו של נוחי דנקנר ביוני 2012 תמורת 60 מיליון דולר. היום היא מורווחת על ההשקעה בלמעלה מ-50% בהתחשב בדיבידנדים שקיבלה.

 

גם ללא הכנסות החברה הסינית המלט הראתה שיפור בתוצאותיה כאשר ההכנסות עלו ב-17.5% ל-29.5 מיליון דולר לעומת 25.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, כאשר תוצאות אלה מנטרלות את הרכישה. מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית הסתכמו ברבעון השני של 2016 בכ-23 מיליון דולר, עלייה של כ-40.9% לעומת מכירות של כ-16.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

העלייה במכירות המוצרים לתעשייה התהליכית, ביחס לרבעון השני בשנת 2015 , נובעת בעיקרה מעליה בביקושים למוצרי החברה במזרח הרחוק, אירופה וצפון אמריקה ומאיחוד לראשונה של מכירות חברת הבת הסינית Valves Jiangsu Xinghe.

 

מכירת המוצרים לתעשיית המוצרים האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון השני של 2016 בכ-10 מיליון דולר, עלייה של כ-14.2% לעומת מכירות של כ-8.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות המוצרים האולטרה נקיים ביחס לרבעון השני בשנת 2015 נובעת בעיקרה מעלייה בביקושים למוצרי החברה בצפון אמריקה, המזרח הרחוק והמזרח התיכון אשר מקוזזת בחלקה מירידה בביקושים למוצרי החברה באירופה.

 

ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות( שהציגה הקבוצה ברבעון השני של שנת 2016 הסתכם בכ-5.5 מיליון דולר, גידול של 90.5% בהשוואה ל-2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

ישי דוידי מייסד ומנכ״ל קרן פימי ישי דוידי מייסד ומנכ״ל קרן פימי צילום: צביקה טישלר

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x