$
בורסת ת"א

וונטייז לא מתייאשת: תיקנה את התשקיף ותעשה ניסיון נוסף להנפקה בת"א

בתחילת החודש ביטלה חברת ה־VOD את הנפקתה לאחר שמשקיע העוגן המוסדי "נתקל בקושי טכני לבצע את ההזמנה". במבנה החדש תהיה ההנפקה מורכבת ממניות בלבד, ללא אופציות

דרור רייך 07:2426.07.16

חברת ה־VOD הישראלית וונטייז לא מתייאשת מהבורסה בתל אביב. לאחר שההנפקה הראשונית (IPO) שלה בוטלה בתחילת החודש (7.7), פרסמה שלשום החברה כי הגישה בקשה לרשות ני"ע ולבורסה למתן היתר לשינוי פרטים בתשקיף. עם קבלת האישורים תפרסם החברה תשקיף מתוקן לקראת הנפקה.

 

מנכ"ל ויו"ר החברה נועם יוספידיס אמר בעת הביטול כי "המשקיע המוסדי שתוכנן להצטרף להנפקה נתקל בקושי טכני לבצע את ההזמנה", וציין כי "וונטייז תתארגן מחדש תוך תקווה להשלים את המהלך".

 

עוד ציינו אז בוונטייז כי "ייתכנו שינויים מהותיים בתשקיף ובמבנה ההנפקה, אך פרסום תיקון התשקיף כפוף לקבלת כל ההיתרים הנדרשים, לרבות אישור הדירקטוריון. אין כל ודאות שההנפקה תצא לפועל ואין ודאות בקשר להיקפה, לתנאיה ולמועדה".

 

על פי ההערכות, המשקיע המוסדי שתוכנן להצטרף להנפקה הוא אלטשולר שחם. הקושי הטכני שמנע את ההזמנה בהנפקה הוא הגבלת האופציות שרשאית כל קרן להחזיק כתוצאה מהכמות שניתנה על כל רכישת מניה. לפיכך במתווה הנוכחי ההנפקה לא תכלול אופציות כלל.

 

לאחר כישלון ההנפקה האשים יוספידיס את חתמי ההנפקה רוסאריו חיתום ודיסקונט, וציין כי "ההנפקה נכשלה כי החתמים לא סיפקו את הסחורה". לאחר מכן החברה פרסמה התנצלות וביקשה "להודות לחתמים שליוו את ההנפקה, שבניגוד לפרסומים שגויים אחרים, סייעו ומסייעים רבות לחברה לעמוד במטרות הגיוס".

 

בתשקיף הראשון שפורסם בסוף מאי לא נקבע יעד מחיר מינימלי למניה, אולם ננקב היקף גיוס גבוה של 15 מיליון דולר (57 מיליון שקל). בהמשך חתכה החברה את היקף הגיוס כמעט בחצי, ל־31 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 119 מיליון שקל. למרות זאת כשל הגיוס.

 

בשוק העריכו כי הירידה בהיקף הגיוס נבעה מביקורת על כך שהיקף ההנפקה משקף מכפיל גבוה ולא מוצדק של 8 על הכנסות. זאת נוכח הכנסות של 1.9 מיליון דולר בלבד ב־2015, עלייה של 18.8% לעומת 2014. החברה עדיין לא רווחית. ב־2015 העמיק ההפסד התפעולי ב־61% ל־2.9 מיליון דולר, וההפסד התרחב ב־60% ל־3.2 מיליון דולר. ההון העצמי הסתכם ב־1.3 מיליון דולר.

 

עד כה גייסה וונטייז כ־6 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. בגיוס האחרון, שבוצע באוקטובר 2015, היא גייסה 2.8 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליון דולר. המודל העסקי שלה בנוי ממנוי בסיס, השכרה חד־פעמית, רכישה או צפייה ללא תשלום מבוססת פרסומות של תכנים בטלוויזיות חכמות ובסמארטפונים. לוונטייז הסכמי הפצה עם סמסונג, LG, טושיבה והייסנס, והיא מחזיקה בזכויות התוכן של ענקיות כמו מארוול ופיקסאר. לחברה 6.2 מיליון משתמשים, מהם 1.7 מיליון בישראל.

 

נועם יוסיפידיס מנכ"ל וונטייז נועם יוסיפידיס מנכ"ל וונטייז צילום: שרון ברקת

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x