$
שווקי חו"ל

ריהאנה הקפיצה את המכירות של פומה: עלייה של 11.5% ברבעון האחרון של 2015

זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ביצרנית הביגוד דיווחו על היקף מכירות של 878.9 מיליון יורו וייחסו את שיעורי הצמיחה הגבוהים לשותפות עם זמרת הפופ; מנכ"ל פומה: "העתיד הוא נשי"

שירות כלכליסט 16:2218.02.16

יצרנית ביגוד ונעלי הספורט הגרמנית פרסמה היום את הדו''חות המסכמים של הרבעון הרביעי של שנת 2015 ובם הציגה עלייה של 11.5% בהיקף המכירות שעלו ל-878.9 מיליון יורו (979.3 מיליון דולר). צמיחה דו ספרתית בכל קטגוריות המוצרים.

בפומה מייחסים את שיעורי הצמיחה הגבוהים לשותפות עם זמרת הפופ ריהאנה, שהחלה כבר בשלהי 2014. פרטי החוזה אמנם לא נחשפו, אך עוד קודם טענו בחברה כי הם מחפשים דרכים לשפר את המכירות בקטגוריית הנשים.

 

במסגרת החוזה עם הזמרת, נעלי ספורט שהיא עיצבה החלו להימכר במחצית השנייה של 2015. "העתיד הוא נשי, והחיבור בין נשים ופומה הוא חזק", מסר המנכ"ל ביורן גולדן.

 

 צילום: יובל חן

 

מאז נכנס לתפקיד ב-2013 פועל גולדן להרחבת נתח השוק של החברה על ידי התמקדות בסגמנט ביגוד והנעלת ספורט לנשים. לדבריו, השותפות עם ריהאנה דחפה את המכירות בסגמנט זה. קולקציית הבגדים הראשונה שעיצבה ריהאנה עבור החברה הוצגה בתחילת החודש בשבוע האופנה של ניו יורק, וזכתה לשבחים מצד המבקרים.

 

עם זאת, הדולר המתחזק הוביל לעלייה בהוצאות התפעוליות, והחברה דיווחה כי עבור שלושת החודשים שהסתיימו בדצמבר רשמה הפסד של 4.3 מיליון יורו, זאת לעומת הפסד של 4.6 מיליו יורו שנה קודם לכן.

 

ריהאנה ריהאנה צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

עלייה בהוצאות השיווק ושיפוצים של חנויות פגעו גם כן בהכנסות. "עלינו עדיין להשתפר", הודה גולדן. עבור שנת 2015 כולה, דיווחה החברה על רווח נקי של 37 מיליון יורו, ירידה של 42% לעומת 2014. המכירות השנתיות עלו מ-2.9 מיליארד יורו ב-2014 ל-3.4 מיליארד יורו בשנה שעברה.

 

מלבד ריהאנה פומה חתמה לאחרונה על חוזה גם עם קיילי ג'נר, המככבת בריאליטי "משפחת קרדשיאן", זאת על אף שהגיס שלה, קנייה ווסט עובד עם אדידס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x