$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

המיזוג בין ישראייר לסאן־דור לקראת סגירה

ל"כלכליסט" נודע שפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג החלה בהכנת הערכת שווי לחברה הממוזגת. עפ"י המתווה המסתמן תחזיק חברת הבת של אל על ב־60% ממניות החברה הממוזגת, וישראייר בכ־40%

גולן חזני 07:1907.01.16

המיזוג בין אל על וישראייר להקמת חברת לואו קוסט יוצא לדרך.

 

ל"כלכליסט" נודע כי המו"מ בין חברות התעופה נכנס להילוך גבוה, ופירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג החלה בהכנת הערכת שווי לחברה הממוזגת. במאי האחרון דיווח "כלכליסט" לראשונה על המגעים בין החברות.

 

על פי המתווה המסתמן תחזיק אל על ב־60% ממניות החברה הממוזגת, וישראייר בכ־40% הנותרות. אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בישראייר מקבוצת אי.די.בי פתוח, נתן ברכתו למהלך ומצד אל על מוביל את המהלך המנכ"ל דוד מימון. החברה שתוקם תהיה מיזוג של ישראייר וסאן־דור, החברה־הבת של אל על הפועלת בתחום טיסות השכר. את החברה ינהל אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. העסקה דורשת אישור מהממונה על הגבלים.

 

עוד נודע ל"כלכליסט" כי אי.די.בי דחתה הצעה של קבוצת אנשי עסקים ישראלים הפעילים באפריקה לרכוש את ישראייר תמורת 50 מיליון דולר.

 

מטוס ישראייר מטוס ישראייר צילום: exm company p. masclet

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x