$
בורסת ת"א

פרטנר מסכמת רבעון: ההכנסות ירדו ב-1%, הרווח הנקי עלה ב-5%

החברה רשמה ירידה חדה יחסית של 9% בהכנסות משירותים לאור שחיקת המחירים בענף, אך הצליחה לפצות על כך בעלייה משמעותית של 44% בהכנסות ממכירת ציוד. החברה דיווחה על ירידה של כ-20 אלף במצבת המנויים של החברה

אופיר דור 09:2112.11.14

קבוצת פרטנרמדווחת היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2014. החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, ירידה קלה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל.

 ברמת ההכנסות של החברה משירותים נרשמה ירידה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל, שנבעה מהמשך שחיקת המחירים בענף הסלולר בעקבות התחרות האגרסיבית בתחום. לצד זה מדווחת פרטנר על עלייה בהכנסות משירותי אירוח של מפעילים אחרים, בעקבות המעבר ההדרגתי של HOT mobile להתארח על רשת פרטנר (במקום על רשת פלאפון).

 

עם זאת, פרטנר קיזזה את רוב הירידה בהכנסות משירותים באמצעות עלייה משמעותית של 44% בהכנסות שלה ממכירת ציוד כתוצאה מגידול במספר המכשירים הניידים שנמכרו על ידה.

 

פרטנר מדווחת על המשך תהליכי ההתייעלות שהביאו לקיטון של 6% או 39 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות ברבעון השלישי של 2014 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. קיטון זה הושפע גם מירידה חדה בדמי הקישוריות הקווית (הסכום שפרטנר משלמת בעיקר לבזק ו-HOT עבור שיחות המסתיימות ברשתות שלהן) שביצע משרד התקשורת בסוף 2013.

 

מה דעתך על מניית פרטנר:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

ברמת ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) רשמה פרטנר ירידה של 1% ל-282 מיליון שקל ברבעון. הרווח הנקי של פרטנר ברבעון השלישי הסתכם ב-40 מיליון שקל, עלייה של 5% בהשוואה לרבעון מקביל הנובעת מהקיטון בהוצאות המימון נטו וברווח התפעולי שקוזזו בחלקם על ידי גידול בהוצאות המסים.

 

פרטנר מדווחת על ירידה של כ-20 אלף במצבת המנויים של החברה. ירידה זו נבעה מקיטון של 27 אלף במספר מנויי הפרי-פייד (המשלמים על השירותים מראש) ועלייה של 7,000 במספר מנויי הפוסט-פייד.

 

ההכנסה הממוצעת ממנוי סלולר של פרטנר (ARPU) המשיכה להישחק וירדה ב-10% מ-84 שקל ברבעון השלישי של 2013 ל-76 שקל ברבעון הנוכחי. אולם בהשוואה לרבעון הקודם ההכנסה הממוצעת נותרה ללא שינוי.

 

מנכ"ל פרטנר חיים רומנו התייחס לנושא הכניסה לשוק הטלוויזיה בדו"חות, ואמר כי "אנו בוחנים כניסה לעולם הטלוויזיה על מנת להציע אלטרנטיבה איכותית במחיר אטרקטיבי לציבור בישראל. כניסתנו לתחום זה תלויה בהסרת חסמי כניסה רגולטורים".

 

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר צילום: גלעד קוולרצ'יק

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x