$
שווקי חו"ל

מטומי: עלייה של 20% בהכנסות ל-129 מיליון דולר במחצית הראשונה

עם זאת, ללא הכנסות טים אינטרנט רשמה החברה עלייה של 11% בלבד בהכנסות. מכ"ל החברה, עופר דרוקר: "לא הרגשנו שיש חשש של המשקיעים מכך שאנחנו נמצאים בישראל"

ניר צליק 16:1727.08.14

מטומי, חברת המדיה הישראלית שהצליחה להשלים הנפקה בלונדון בחודש יולי האחרון, פרסמה היום (ד') את דו"חות המחצית הראשונה של 2014, לראשונה כחברה ציבורית ורשמה הכנסות של 129.1 מיליון דולר - עלייה של 20%.

 

תוצאות אלו כוללות גם את טים אינטרנט הגרמנית, שבה עלה הנתח של מטומי מ-20% ל-70%, כאשר ללא טים אינטרנט רשמה החברה הכנסות של 107.6 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת הכנסות של 97.3 מיליון דולר בתקופה המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-13 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר במחצית המקבילה, וה-EBITDA הסתכם ב-12.7 מיליון דולר לעומת 7.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בעקבות התוצאות עלתה מניית החברה ב-8%, כאשר שווי השוק של החברה דומה לשווי בהנפקה – 347 מיליון דולר.

 

עופר דרוקר מנכ"ל מטומי עופר דרוקר מנכ"ל מטומי צילום: אוראל כהן

 

"לא הרגשנו שיש חשש של המשקיעים מכך שאנחנו נמצאים בישראל"

עופר דרוקר, מנכ"ל החברה, אמר בשיחה עם "כלכליסט" כי "החציון הראשון הראה תוצאות טובות ויש בו גם רווח חד פעמי שנרשם מהעסקה שעשינו לרכישת טים אינטרנט. גם אם מנטרלים את העסקה, הרווח הנקי עלה בצורה חזקה. טים אינטרנט למעשה עוסקת בפרסום בדומיינים שאנשים מחזיקים ללא שימוש. בנוסף, הצלחנו להציג גידול בכל החזיתות שהיו חשובות לנו, וידיאו, סלולר ורשתות חברתיות. אנחנו ממשיכים לבנות את העסק לטווח הארוך ואנחנו במסלול להשיג את היעדים שלנו".

 

באשר לכך שהחברה התכוונה תחילה לבצע מכירת מניות של המשקיעים הקיימים ולבסוף גנזה את התוכנית, אמר דרוקר כי "כדי לעלות לרשימה הראשית בלונדון נצטרך להעלות את כמות המניות שנמצאת בידי הציבור ולשם כך נצטרך גם למכור מניות. התוכנית היא לעשות את זה בעתיד, אבל זה לא יהיה בטווח הקרוב וכרגע אין תוכניות כאלה". באשר להשפעת המצב הבטחוני בישראל על החברה ועל התחושות של המשקיעים בלונדון אמר דרוקר כי "מטומי היא חברה בינלאומית וגלובלית ואנחנו ממשיכים לפעול כרגיל. לא הרגשנו שיש חשש של המשקיעים מכך שאנחנו נמצאים בישראל".

 

מטומי, חברת הפרסום המקוון, הצליחה בחודש יולי להפוך לחברה ציבורית בבורסת לונדון. במהלך התהליך נאלצה החברה להחליף חתמים ולחתוך את שווי והיקף ההנפקה. מטומי השלימה גיוס של 70 מיליון דולר לפי שווי של 347 מיליון דולר אחרי הכסף, תוך מכירת 20% מהמניות. זאת לעומת תוכניתה המקורית של מטומי – גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי של 500 מיליון דולר אחרי הכסף. בנוסף, התכוונו חלק מבעלי המניות הגדולים בחברה להיפגש עם הכסף, אך במסגרת צמצום ההנפקה החליטו המשקיעים שלא למכור מניות בשלב זה והם יישארו חסומים בחמשת החודשים הקרובים.

 

בין מחזיקי המניות הגדולים של מטומי ניתן למנות את יו"ר החברה, אילן שילוח, המחזיק אחרי ההנפקה בכ־24% בשווי של 83 מיליון דולר; קרן ויולה, המחזיקה אחרי ההנפקה בכ־16% בשווי 56 מיליון דולר; מנכ"ל החברה, עופר דרוקר, המחזיק ב־7% בשווי 24 מיליון דולר וניר טרלובסקי, ממקימי החברה, המחזיק ב־6% בשווי 20 מיליון דולר. יתר המניות מוחזקות בידי עובדים בכירים ובעלי מניות קטנים יותר, כמו בני הזוג הפרסומאי אודי פרידן ובמאית הפרסומות נירית ירון.

 

מטומי פעילה בענף הפרסום הדיגיטלי ויש לה כ־1,500 לקוחות במגוון פלטפורמות פרסום ביניהן פייסבוק, מובייל ודואר אלקטרוני. מודל ההכנסות של החברה שונה ממודל הפרסום המסורתי של חברות פרסום באינטרנט שמבוסס על הקלקות על חשיפות ופרסומות – מטומי גובה תשלום מהלקוחות רק כחלק מהמכירה עצמה כשהלקוח מזמין את המוצר של החברה המפרסמת.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x