$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

מובילאיי מאיצה: ההנפקה צפויה להתרחש עוד החודש

קברניטי החברה, העוסקת בפיתוח מערכות התרעה למכוניות, נפגשו עם משקיעים ואת ההנפקה יובילו הבנקים גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. מובילאיי צפויה לגייס 100 מיליון דולר ותמכור מניות בשווי מיליארד דולר בהצעת מכר של בעלי מניות קיימים

גולן חזני 08:3210.07.14

הנפקת מובילאיי, שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות התרעה למכוניות נגד תאונות דרכים, עשויה להתבצע עוד החודש בבורסת ניו יורק. ל"כלכליסט" נודע כי מנהלי החברה כבר החלו בפגישות עם משקיעים פוטנציאליים ומתכוונים לצאת להנפקה מוקדם יותר מהערכות שצפו כי היא תתרחש רק בסוף השנה.

 

עד כה נערכו פגישות לא רשמיות עם כמה גופים גדולים בארה"ב, והרוד שואו (כאשר המנהלים מופיעים בפני משקיעים ומציגים את החברה) יחל בשבוע הבא ויימשך שבועיים־שלושה. את ההנפקה יובילו הבנקים גולדמן זאקס ומורגן סטנלי.

 

שווי של 5 מיליארד דולר

אם ההנפקה תתרחש בשווי של 5–3.5 מיליארד דולר, היא צפויה להיות ההנפקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בנאסד"ק. מובילאיי פרסמה בחודש שעבר תשקיף גלוי ראשון לקראת ההנפקה, והחברה מתכננת לגייס 100 מיליון דולר, שמיועדים להזרמה לתוך החברה. בנוסף לכך, מניות בשווי של כמיליארד דולר יימכרו בהצעת מכר של בעלי המניות הקיימים.

 

בראש בעלי המניות של מובילאיי נמצאים המייסדים זיו אבירם ופרופ' אמנון שעשוע, שצפויים למכור מניות בשווי של מאות מיליוני דולרים. משקיעים ישראלים נוספים במובילאיי הם: בנק לאומי, כלמוביל (של משפחת חרל"פ, אגמון ודלק רכב), לב לבייב, אילן בן־דב (וסאני אלקטרוניקה שבשליטתו), יעקב שחר וישראל קז (הבעלים של קבוצת מאיר), לני רקנאטי ואריק שטיינברג (לשעבר יו"ר פסגות).

 

מובילאיי מצויה בתחילתה של תקופת צמיחה מואצת, שבאה לידי ביטוי בהסכמים שחתמה עם יצרני רכב שונים ברחבי העולם. החברה נהנית מרוח גבית מצד הרגולציה באירופה, המאפשרת לה להיכנס לפעילות בדגמי רכב עממיים שמתאפיינת ברווחיות גבוהה, והיא חתמה על הסכמים עם יצרני רכב שונים ברחבי העולם.

 

אמנון שעשוע אמנון שעשוע צילום: נתי שוחט

ביצעה הצעת מכר פרטית

כחלק מההכנה להנפקה, מובילאיי ביצעה הצעת מכר פרטית ביולי 2013, שבה מכרו בעלי המניות כ־25% בהיקף של 400 מיליון דולר למשקיעים בינלאומיים פיננסיים ואסטרטגיים מתחום הרכב. כאשר זו היתה הצעת המכר הפרטית הגדולה ביותר שבוצעה בישראל, שנעשתה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר "לפני הכסף". עם הרוכשים נמנו פידליטי, וולינגטון, בלאקרוק וחברת אנטרפרייז הולדינג, מהשחקניות הגדולות בעולם בתחום השכרת הרכב.

 

הרווח הנקי של מובילאיי הסתכם ב־20 מיליון דולר ב־2013, כאשר את 2012 היא סיימה עם רווח של 53 אלף דולר ב־2012 והפסד של 13 מיליון דולר ב־2011.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x