$
שווקי חו"ל

"רכישת ווטסאפ היא צעד ייאוש של פייסבוק, המחיר גבוה מדי"

תגובות צוננות בוול סטריט לעסקת פייסבוק-ווטסאפ; מורנינג סטאר: "הרכישה חושפת את החולשה של פייסבוק". אופנהיימר: "העסקה תוביל לדילול של כ-8% ברווחי פייסבוק"

שי סלינס 15:3420.02.14

"רכישת ווטסאפ היא צעד של ייאוש של פייסבוק. הם שילמו על העסקה הזו הרבה מעבר למה שהיו צריכים", כך לפי רוב אנדרלה, אנליסט בבית ההשקעות האמריקאי Enderle Group. "זה מזכיר לי את הרכישות שבוצעו לפני התפוצצות בועת הדוטקום בשנות התשעים", הוא מוסיף.

 

אתמול בלילה הודיעה הרשת החברתית פייסבוק על רכישת ווטסאפ, מפתחת האפליקציה הפופולרית לשירותי מסרונים בסמארטפונים בסכום דמיוני של 19 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות פייסבוק ואחת הגדולות בעולם הטכנולוגיה (עסקת גוגל-מוטורולה מוביליטי, לשם השוואה, עמדה רק על כ-12.6 מיליארד דולר). העסקה תתבצע חלקה בחילופי מניות (12 מיליארד דולר) וחלקה במזומן (4 מיליארד). העסקה כוללת עוד 3 מיליארד דולר במניות פייסבוק חסומות, בהן יזכו עובדי ומייסדי ווטסאפ ב-3 מיליארד דולר אם יישארו לעבוד בחברה 4 שנים לאחר ביצוע העיסקה.

מה דעתך על מניית FACEBOOK:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

  

"פייסבוק חושפת את החולשות שלה"

ריק סאמרס (Rick Summer), אנליסט במורנינג סטאר סבור כי הרכישה של ווטסאפ חושפת חולשה בפייסבוק. "זה לא הפעם הראשונה שפייסבוק רוכשת חברה אחרי שהיא מנסה לפתח בעצמה את היישום ולא מצליחה. מדובר פה בהוכחה שהרשת החברתית הגדולה בעולם לא יכולה לעשות דברים שאחרים יכולים".

 

דיוויד וויליאמס, מנכ"ל וויליאמס קפיטל חושב שהעסקה היא בעצם אסטרטגיה הגנתית של פייסבוק. "הסכום הגבוה שאותו שילמה פייסבוק נובע מחשש מהמתחרים. הם היו חייבים לעשות את זה לפני שמישהו אחר היה עושה זאת. העסקה תפגע בהכנסות של פייסבוק בתקופה הקרובה - פייסבוק השתמשה בחלק לא קטן מהמזומנים שברשותה וזה יהיה כואב", אמר.

 

 

"אני מאמין לצוקרברג"

רוברט פבליק, האסטרטג הראשי של Banyan Partners חולק על אלו הטוענים שהעסקה לא טובה. "צוקרברג חושב שזו העסקה שתיקח אותם לעולם המובייל ואני מאמין שהוא צודק. הרבה אנשים חושבים שהעסקה לא טובה ולכן ייתכן ונראה מכירות במניית פייסבוק בתקופה הקרובה", אמר.

 

אביבית מנה קליל, מנכ"לית משותפת באופנהיימר ישראל: "מדובר ברכישה הגדולה בתולדות עולם המדיה החברתי, כאשר מדובר בחברה בת 55 עובדים בלבד בעלת היקף הכנסות זניח ככל הנראה".

 

"היקף עסקת הרכישה משקף מחיר של 42 דולר למשתמש ווטסאפ. מחיר זה הנו נמוך בהשוואה למחיר למשתמש שמגולם בשוואים של חברות כמו טוויטר (153 דולר למשתמש), סנאפצ'ט (67 דולר), פינטרסט (54 דולר) ואפילו פייסבוק עצמה (118 דולר לכלל המשתמשים או 153 דולר למשתמש נייד)", הוסיפה קליל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x