$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

שוק האג"ח רותח: עוד חברה בדרך לגיוס בלי ביטחונות

חברת התקשורת אורביט מעוניינת לגייס כ־40 מיליון שקל. על פי תזרים המזומנים לתשעת החודשים הראשונים של 2013, ייקח לחברה כ־6 שנים להחזיר את התשלומים על האג"ח. במקביל בוחנת החברה גיוס באמצעות הנפקת מניות

ניר צליק 08:1422.01.14

אורביט, העוסקת בייצור מוצרי אלקטרוניקה לתחומי התקשורת והתעופה, בוחנת גיוס של עד 40 מיליון שקל בהנפקת אג"ח, כך נודע ל"כלכליסט". איגרות החוב יהיו ללא בטוחות, אך ייתכן שבסופו של דבר הגיוס ייעשה באמצעות הנפקת מניות. החתם להנפקה עדיין לא נקבע.

נכון לסוף הרבעון השלישי, הכילה קופת המזומנים של אורביט כ־2.4 מיליון דולר, כאשר הכנסותיה הסתכמו ברבעון זה ב־12.4 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב־550 אלף דולר לעומת 254 אלף דולר ברבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב־964 אלף דולר ברבעון השלישי לעומת 561 אלף דולר בתקופה המקבילה.

 

עופר גרינברגר. אורביט צופה עלייה בצריכה של מוצריה עופר גרינברגר. אורביט צופה עלייה בצריכה של מוצריה צילום: עמית שעל

 

מה דעתך על מניית אורביט:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

על פניו, ההשקעה באורביט, בניהולו של עופר גרינברגר, עשויה להיראות מסוכנת במידה מסוימת, על רקע העובדה כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה תזרים של 2.9 מיליון דולר (כ־10 מיליון שקל), כאשר בשנת 2012 רשמה החברה תזרים של 4.5 מיליון דולר ובשנת 2011 השתמשה החברה ב־7.8 מיליון דולר למימון פעילותה השוטפת.

 

המשמעות היא כי בקצב הנוכחי ייקח לחברה בין 5 ל־6 שנים להחזיר את התשלומים על האג"ח. עם זאת, במצגת שפרסמה החברה לקראת שנת 2014, היא כתבה כי השווקים שאליה היא פונה יגדלו מ־160 מיליון דולר ב־2012 ל־620 מיליון דולר ב־2014. העלייה שאורביט צופה בצריכה של מוצריה, המשמשים לתקשורת של לוויינים על גבי כלי שיט, מטוסים ורכבות, נובעת מהדרישה הגוברת לתקשורת של צרכני הסלולר. אם אכן הגידול בשוק יתרחש, אורביט תצטרך את המזומנים לתמיכה בעלויות התפעול שלה, כדי להגדיל את מכירותיה, מה שיאפשר לה לשלם את האג"ח מהר יותר.

 

 

ביום שני דיווחה אורביט על הזמנות של כ־7 מיליון שקל שהתקבלו ממכירת כמה מערכות טלמטריה ליישומי עקיבה וניסויי טיסה. עיקר מכירותיה של אורביט הוא למדינות זרות, כאשר בשנת 2012 כ־30% ממכירות החברה היו לאירופה, 32% לאמריקה, 14% למזרח אסיה ו־24% מהמכירות היו בתחומי מדינת ישראל.

 

החברה, כאמור, פעילה בשלושה תחומים עיקריים: תקשורת על כלי שיט, תקשורת על רכבות ותקשורת על מטוסים. מבחינת חלוקת ההכנסות לתחומים, כ־59% מהכנסותיה של החברה הגיעו מהתחום הממשלתי־ביטחוני ב־2012 וכ־41% הגיעו מהתחום המסחרי־אזרחי.

בשנה האחרונה הוסיפה מניית החברה 46%, וחברה נסחרת לפי שווי של 119 מיליון שקל.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x