$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

צים הזעיקה את הנושים למרתון דיוני הסדר בלונדון

הצדדים ינסו לסכם בתוך שלושה ימים עקרונות להסדר. עידן עופר שוקל להעביר לבוררות חיצונית את שאלת החוב לבעלי האג"ח

גולן חזני 08:3810.12.13

פחות מחודש אחרי שכינסה את נושיה בקטלוניה שבספרד הזעיקה חברת צים את הנושים למרתון נוסף של דיונים על הסדר החוב שלה בלונדון. ההודעה נמסרה לנושים ביום שישי האחרון, יומיים וחצי לפני הטיסה המיועדת. ל"כלכליסט" נודע כי הנושים, בהם הבנקים הזרים, בעלי האוניות ונציגות האג"ח, יצאו אתמול למלון פארק וומבלי בלונדון בניסיון לגשר במהלך שלושה ימים על הפערים שנותרו במגעים להסדר החוב.  

חברת הספנות מצדה מנסה לסכם לפחות עקרונות להסדר עם הנושים עוד לפני סוף השנה, וזאת כדי לרכך ככל האפשר את הנזקים שגורמת הערת העסק החי שניתנה לה בדו"חות הרבעון השלישי. בדו"חות שפורסמו בסוף נובמבר דיווחה צים על התקדמות משמעותית בשיחות להסדר לחוב פיננסי נטו של 2.37 מיליארד דולר – שאינו כולל חוב של 225 מיליון דולר לחברה־האם (100%) החברה לישראל ושל 300 מיליון דולר לבעל השליטה (55%) עידן עופר ולאודי אנג'ל.

 

 

אוניה של צים אוניה של צים צילום: אריאל ורהפטיג

על פי מתווה ההסדר המוצע, החברה לישראל מוכנה להזרים 200 מיליון דולר לקופת צים בתמורה לכ־32% ממניות צים. מרבית הנושאים מול בעלי החוב הגדולים, הבנקים ובעלי האוניות, סוכמו בשיחות שנערכו בנובמבר בקטלוניה, אולם חלק מההסכמות נפתחו לדיון מחודש. בעלי האניות מעוניינים בחוזי חכירה מחודשים אבל בהפחתה לא משמעותית כפי שצים מעוניינת לבצע — למחיר השוק של האוניות, שנמוך בכ־50% מהסכמי החכירה המקוריים. הבנקים שהחוב כלפיהם מובטח מעוניינים שהביטחונות שלהם ייפגעו פחות ככל הניתן.

 

הבעיה הגדולה קיימת עם מחזיקי האג"ח. הנציגות שלהם כוללת את מגדל, הראל, עמיתים וכלל ביטוח. החוב כלפיהם עומד על כ־410 מיליון דולר וכדי לוותר על מחציתו, ולקבל אג"ח חדשות בהיקף 100 מיליון דולר ומניות (13%) בשווי כ־100 מיליון דולר נוספים, דורשים המחזיקים ויתור של עופר ואנג'ל על החוב כלפיהם או לפחות הנחתה שלו מול חובות אחרים. על כך נתון ויכוח.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x