$
בורסת ת"א

רגע לפני המיזוג עם יינות ביתן: עלייה במכירות ויציבות ברווח הנקי של כמעט חינם

הרשת מתכוונת לפתוח עוד 13 סניפים במהלך השנתיים הקרובות בהשקעה של 57.6 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי והתפעולי של הרשת ירד בעקבות החרפת התחרות בין רשתות השיווק

שהם לוי 07:3516.08.12

בעוד הרכישה של כמעט חינם ליינות ביתן מתעכבת בשל סוגיית המחיר, פרסמה הרשת אמש (צים שיווק בשמה הבורסאי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ומציגה עלייה בהכנסות, אך קיפאון ברווח הנקי.

 

בשורה התחתונה הרווח הנקי של הרשת עמד על 10 מיליון שקל, בדומה לרווח הנקי שהציגה הרשת ברבעון המקביל ב-2011.

 

ברבעון השני רשמה הרשת גידול של 7.4% במכירות מ-316 מיליון שקל ל-339.6 מיליון שקל. החברה מסבירה את הגידול במכירות בפתיחה של חנויות חדשות שמרביתן עבדו בצורה חלקית במהלך הרבעון עקב העובדה שנפתחו במהלך הרבעון ולא בתחילתו.

 

החברה מעדכנת שבמהלך השנתיים הקרובות היא מתכוונת לפתוח עוד 13 סניפים חדשים בעלות כוללת של 57.6 מיליון שקל. שטח המכירה נטו הצפוי של הסניפים מסתכם ב-15,221 מטר מרובע נטו.

 

"ניתן לראות שהתרומה של הסניפים הותיקים למכירות גדולה יותר משל הסניפים החדשים מאחר ודרוש לסניף חדש זמן עד שהוא מממש את הפוטנציאל שלו", כתב דירקטוריון כמעט חינם בדו"ח הדירקטוריון שצירף לדוחות הכספיים.

 

רווח החברה לפני הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות חד פעמיות (EBITDA) ירד ב-18.4% מ-17.5 מיליון שקל ל-14.2 מיליון שקל.

 

השיפור בהכנסות בה במקביל לשחיקה קלה בשיעור הרווח הגולמי, בין היתר עקב חוסר היכולת של קמעונאים להעלות מחירים בתקופה כה רגישה במשק הישראלי. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 22% מהמכירות, לעומת 23.9% מהמכירות ברבעון המקביל. במבט לשורות היותר תחתונות לשחיקה ברווח הגולמי הייתה השפעה ניכרת על הרווח התפעולי שירד משיעור של 4.7% ל-4%. ברווח התפעולי נרשם קיטון של 8.7% וזה ירד ל-13.8 מיליון שקל. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x