$
בורסת ת"א

הצלחה להנפקת קרסו: היקף הגיוס המוסדי עמד על 180 מיליון שקל

הביקושים היו של 350 מיליון שקל; ביום חמישי תושלם ההנפקה עם השלב הציבורי שבו יגויסו עוד 50 מיליון שקל וכך ידיע היקף הגיוס ל-230 מיליון שקל. בין המשקיעים הבולטים בשלב המוסדי של ההנפקה הם לא אחרים מאשר המתחרים של קרסו: ג'ורג' חורש, יבואן מותג הרכב טויוטה, רכש 4.5% מהחברה, רו"ח יצחק סוארי רכש בהנפקה 10 מיליון שקל נוספים יו"ר אלייד. עוד במשקיעים אילן בן דב, כלל ביטוח וקופות הגמל של הבנק הבינלאומי

רחלי בינדמן, לירוי פרי ותומר הדר 18:1731.05.11

הנפקת קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסן לישראל, מסתמנת כהצלחה. ל"כלכליסט" נודע כי שווי החברה אחרי הגיוס יעמוד על כ־930 מיליון שקל. זאת לאחר שהיקף הגיוס המוסדי עמד עמד על 180 מיליון שקל (25% מהחברה), לאחר ביקושים של 350 מיליון שקל. ביום חמישי תושלם ההנפקה עם השלב הציבורי

שבו יגויסו עוד 50 מיליון שקל וכך ידיע היקף הגיוס ל-230 מיליון שקל.

 

עוד נודע כי בין המשקיעים הבולטים בשלב המוסדי של ההנפקה הם לא אחרים מאשר המתחרים של קרסו.  

כך, ג'ורג' חורש, יבואן מותג הרכב טויוטה, רכש 4.5% מהחברה (כ־43 מיליון שקל), ואילו רו"ח יצחק סוארי רכש בהנפקה 10 מיליון שקל נוספים בכובעו כיו"ר קבוצת אלייד, המחזיקה ביבואנית כלי הרכב צ'מפיון מוטורס.

 

מלבד היבואנים, גופים בולטים נוספים בהנפקה הם אילן בן דב שהשקיע כ־20 מיליון שקל בהנפקה, כלומר יחזיק ב־2% מקרסו וכן גופים מוסדיים גדולים ובהם קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר - עמיתים שלקחו 5% בהנפקה, כלל ביטוח שלקחו 4% נוספים וגם קופות הגמל של הבנק הבינלאומי השקיעו סכום מרשים של 30 מיליון שקל, קרי כ־3% מהחברה.

 

מחיר ההנפקה, כ־720 מיליון שקל לפני הגיוס, נקבע לאחר שביום ראשון נפגשו החתמים המובילים את ההנפקה, כלל חיתום, פועלים אי.בי.אי ולידר חיתום עם הנהלת קרסו, ופעלו לשכנע את קברניטיה להוריד את מחיר ההנפקה על רקע המצב התנודתי של השווקים ולחצים שהפעילו הגופים המוסדיים, אליהם פנו החתמים לקחת חלק בהנפקה. לבסוף השתכנעו המנהלים והסכימו להוריד את המחיר, שעמד קודם לכן על 750 מיליון שקל.

 

בעלי השליטה בקבוצת קרסו טרם ההנפקה הם: ציפורה מזרחי (12.5%), אריאל קרסו (12.5%), יואל קרסו (12.5%), משה קרסו (12.5%) יוני גולשטיין קרסו (12.5%), אורלי חושן (12.5%) ושירה קרסו בוטון (8.33%). סך אחזקות כל הבנקים למשפחת קרסו שמהווה את גרעין השליטה בחברה עומדת על 79.16%.

 

ג'ורג' חורש נחשב לאחד הדמויות החשאיות ביותר בענף הרכב הישראלי ומקפיד על פרטיותו בקנאות. כיום מייבא חורש לישראל את מכוניות טויוטה באמצעות יוניון מוטורס, את מכוניות לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה באמצעות לקס מוטורס וגם את משאיות הינו, חטיבת הרכב הכבד של טויוטה. בנוסף לאלה מחזיק חורש ב7% מחברת אינצ'קייפ הבריטית אשר מתמחה בסחר רכב משומש, כמו גם בזיכיון רשת האופנה H&M.

 

קרסו סיימה את 2010 עם רווח נקי של כ־98 מיליון שקל והכנסות של 2.2 מיליארד שקל. מדובר בשיפור גדול לעומת השנתיים הקודמות – את 2009 סיימה קרסו רכב ברווח נקי של 36 מיליון שקל והכנסות של כ־1.5 מיליארד שקל, ואילו 2008 היתה שנה הפסדית לקבוצה, כשעל הכנסות של 1.6 מיליארד שקל נרשם הפסד של 7 מיליון שקל.

 

השתתף בכתיבה שהם לוי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x