$
שווקי חו"ל

חטיף יקר: P&G מוכרת את פרינגלס ב-1.5 מיליארד דולר

פרוקטר אנד גמבל תמכור את מותג החטיפים לדיאמונד פודס ובכך יוצאת החברה מעסקי המזון; לפי הערכות וול סטריט המכירות השנתיות של פרינגלס מגיעות לכ-1.2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות 20:4105.04.11
פרוקטר אנד גמבל תמכור את מותג החטיפים שלה, פרינגלס, לדיאמונד פודס תמורת 1.5 מיליארד דולר, בעסקה שתביא לכך של-P&G לא יהיו יותר מותגי מזון.

 

העסקה, לפיה P&G תקבל מניות בדיאמונד פודס ודיאמונד תקבל 850 מיליון דולר חוב של פרינגלס, מסמלת את יציאתה של P&G מעסקי המזון.
התהליך החל בעת כהונת המנכ"ל לשעבר, איי ג'יי לפליי, שהסיט את הפורטפוליו של החברה לעבר מוצרים עם צמיחה מהירה ועם שולי רווח גבוהים, כלומר מוצרי יופי וטיפוח.

 

בעקבות העסקה, תהפוך דיאמנוד לחברת החטיפים הבינלאומית השנייה בגודלה אחרי פפסיקו.

 

פרינגלס, עם מכירות שנתיות של כ-1.2 מיליארד דולר, לפי הערכות וול סטריט, הייתה בין המותגים הראשונים ש-P&G הכניסה לשווקים זרים ומדורג בין המותגים של P&G עם התפוצה העולמית הגדולה ביותר. P&G השיקה את פרינגלס בארה"ב ב-1968. המותג קיבל את שמו משם של רחוב שמצא צוות המיתוג בספר טלפונים.

 

בחודש שעבר הודיעה P&G על הסכם עם טבע לייצור תרופות שנמכרות ללא מרשם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x