$
בורסת ת"א

דניה סיבוס מכרה 75% מכביש 431 לקרן תשתיות ישראל לפי שווי של 266 מיליון שקל

עם השלמת העסקה צפויה זרוע הבנייה והתשתיות מקבוצת אפריקה ישראל לרשום רווח של 100 מיליון שקל ולהגדיל את יתרת המזומנים שלה ב-200 מיליון שקל

שי סלינס 10:2109.02.11

דניה סיבוס דיווחה הבוקר (ד') כי דירקטוריון החברה אישר מכירה של 75% מאחזקותיה בחברת הבת נתיבי היובל לקרן תשתיות ישראל (IIF) בתמורה ל-200 מיליון שקל ולפי שווי כולל של 266 מיליון שקל.

 

עם השלמת העסקה צפויה דניה סיבוס, זרוע הבנייה והתשתיות מקבוצת אפריקה ישראל לרשום רווח של 100 מיליון שקל ולהגדיל את יתרות המזומנים שלה ב-200 מיליון שקל. כמו כן צפויה החברה להקטין את סך התחייבויותיה הפיננסיות בסכום של 1.4 מיליארד שקל.

 

כביש 431 הוא כביש הרוחב הארוך בישראל, והוא משתרע לאורך 22 ק"מ מכביש מספר 20 (נתיבי איילון) שבמערב ראשון לציון ועד כביש ירושלים-ת"א (1). זהו כביש מהיר, דו-מסלולי ותלת נתיבי. לאורכו כעשרה מחלפים לכבישי האורך, המחברים לישובים כראשון לציון, רמלה, נס-ציונה, באר יעקב ומודיעין.

 

בניית הכביש היוותה את המכרז התחבורתי הראשון המבוצע בארץ בשיטת (PFI (intiator private finance במסגרתה הזכיין מקים את הכביש במימונו, מתחזק ומתפעל אותו במשך 25 שנה ומקבל תשלום מהמדינה בתקופת הזיכיון. עלות הקמת הכביש נאמדת ב-2.3 מיליארד שקל.

 

על פי תנאי החוזה המקורי דניה סיבוס קיבלה מהמדינה מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל, ובנוסף הובטח לה החברה 120 מיליון שקל בשנה עבור תפעול הכביש במשך 22.5 שנות הפעלתו. הכנסה נוספת שהמדינה התחייבה להעביר היא "אגרת צל" בסך חצי שקל עבור כל רכב שייסע לכל אורכו של הכביש, או 2 אג' לכל קילומטר. הכנסות אגרת הצל עוברת למעשה לידי קרן תשתיות ישראל.

 

מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג ציין כי "עסקת מכירת האחזקות בנתיבי היובל תגדיל את יתרת המזומנים של דניה סיבוס בטווח המיידי, כחלופה לתזרים מזומנים שעתיד היה להתקבל בידיה ב-21 השנים הבאות".

 

"לאחר השלמת העסקה תחזיק דניה סיבוס ב-25% ממניות נתיבי היובל וחלק מהתמורה שתתקבל בגין עסקה זו תיועד למימון רכישת חברת אפריקה מגורים שהושלמה זה מכבר", מוסיף גינזבורג.

 

דניה סיבוס מדגישה בדיווח שהוציאה הבוקר, כי השלמת העסקה כפופה להשלמת מספר תנאים מתלים, ובהם קבלת אישור המדינה, אישור הגופים המממנים וכן אישורים רגולטורים אחרים הנדרשים בעסקאות מעין אלה.

 

קרן תשתיות ישראל בניהולו של ירון קסטנבאום ובבעלות קבוצת הראל יהודה רווה וירון קסטנבאום הוקמה ב-2006 והינה קרן המתמחה בהשקעות בתחום התשתית והאנרגיה. השקעותיה עד כה כוללות בין היתר אחזקות בחברת דרך ארץ המפעילה את כביש 6, פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, דליה אנרגיה וספקית הגז הטבעי EMG.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x