$
שווקי חו"ל

מלחמת היוגורט: ענקיות מזון עולמיות יתמודדו על רכישת יצרנית היוגורט יופלה

שווי החברה מוערך ב-2 מיליארד דולר; העסקה צפויה להיות עבור מחצית מהשליטה בתאגיד; המועמדת המובילה לרכישה היא ג'נרל מילס שמחזיקה בזיכיון יופלה בארה"ב

סוכנויות הידיעות 17:3226.11.10
ענקיות מזון מרחבי העולם צפויות להתמודד מול חברות קטנות יותר וגורמים פרטיים במאבק לרכישת מחצית מהשליטה בחברת יופלה, יצרנית היוגורט השנייה בגודלה בעולם אחרי דנונה הצרפתית.

 

לחברות ג'נרל מילס (General Mills), נסטלה (Nestle) ולקטליס (Lactalis), קבוצת החלב הגדולה
באירופה, יש סיבות אסטרטגיות טובות לנסות לרכוש את יצרנית היוגורט ששוויה מוערך ב-2 מיליארד דולר על ידי מנכ"ל החברה לוסיאן פה.

 

לקטליס, שהצעתה של 1.9 מיליארד דולר לרכישת כל חברת יופלה נדחתה בשבוע שעבר, לא הסתירה את תוכניותיה להתמודד על רכישת החברה.

 

הבעלים של יופלה, קבוצת הון פרטי מצרפת PAI, ותאגיד החלב סודיאל (Sodiaal), דחו את הצעת לקטליס כי טענו שהיא נמוכה מידי. מקורות מסרו לסוכנויות הידיעות שסודיאל לא מעוניינת למכור ולכן לא סביר שמציע כלשהו ישיג שליטה מלאה בתאגיד.

 

בנקאי השקעות מסרו לסוכנויות הידיעות שיופלה היא מטרה ברורה לרכישה עבור ג'נרל מילס, יצרנית דגני הבוקר צ'יריוס וגלידת האגן דאז, שהחזיקה בזיכיון יופלה בארה"ב מאז 1977, רישיון יוקרתי שאנליסטים אומרים שג'נרל מילס לא רוצה שיפול לידי המתחרים.

 

"ג'נרל מילס היא המובילה במירוץ לרכישת יופלה: היא צריכה להיות מסוגלת לשמור על זכויות הרישיון בארה"ב", אמר אנליסט לסוכנויות הידיעות.

 

המכירות של יופלה ברחבי העולם מסתכמות ב-4.5 מיליארד יורו, חצי מסכום זה מגיע ממכירות בצפון אמריקה. זהו המותג מספר אחת בארה"ב, עם נתח שוק של 35%, לעומת נתח שוק של 30% בו מחזיקה דנונה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x