$
המלצות ואזהרות

RBC: "המכירות של רדוויז'ן צפויות לצנוח בחדות עקב הרכישה של סיסקו"

האנליסטים בבית ההשקעות RBC מורידים את המלצתם למניית רדוויז'ן ל'תשואת חסר' בעקבות הודעתה של סיסקו על רכישת טאנדברג - מתחרתה העיקרית של רדוויז'ן

שהם לוי ואסף גלעד 14:4101.10.09

סיסקו הודיעה כי היא רוכשת את טאנדברג תמורת 2.96 מיליארד דולר, עסקה שעל פי ההערכות תסיים את שיתוף הפעולה בינה לבין רדוויז'ן הישראלית.

 

"אנחנו מורידים את המלצתנו למניית רדוויז'ן ל'תשואת חסר' בעקבות הודעתה של סיסקו על רכישת טאנדברג היום שהיא מתחרתה העיקרית של רדוויז'ן", כך אומרים הבוקר האנליסטים בבית ההשקעות RBC.

 

עד כה הייתה סיסקו לקוחה עיקרית של רדוויז'ן, אך מעטה נראה שלא תיזדקק לשירותיה של החברה הישראלית.

 

"המהלך ילחץ את החברה ויגרום לה לאובדן של 40% מההכנסות וזה מלמד אותנו על מצב שבו שותפה לעסקים הופכת לאוייבת", מציינים בבית ההשקעות.

 

"לבסוף נראה כי מהלכה של סיסקו סותם את הגולל להערכות כי זו עומדת לרכוש את רדוויז'ן; אם אכן תתרחש עסקת המיזוג היא תתבסס על מכפיל נמוך. אנחנו מצפים כי העסקה תיכנס לתוקף החל מאביב 2010 ולכן אנחנו חותכים את התחזיות לחברה - החל מאביב 2010. מחיר היעד עבור מניית רדוויז'ן הופלחת מ-10 דולר ל-7 דולר".

 

האנליסט דניאל מרון אומר כי "זה קורה בדיוק כשמצב החברה החל להשתפר. ההודעה של סיסקו היא מכת מחץ עבור רדוויז'ן שלמרבה הצער שמה את כל הביצים בסל אחד - 40% מהכנסותיה מגיעות מסיסקו". הצפי של RBC הוא לירידה חדה במכירות ב-9 החודשים הבאים.

 

דן אנגל, מנכ"ל פוליקום בישראל המפתחת מוצרים המתחרים למוצרי שיחות הועידה של סיסקו, ציין כי התחרות בין פוליקום לבין סיסקו תגדל בעקבות הרכישה. "מצד שני, כניסתה של סיסקו לשוק זה הוא גורם המגדיל משמעותית את נפח השוק כולו, ובטווח הארוך מסב לנו הכנסות. למשל, מאז שסיסקו הכריזה לראשונה על כניסה לענף שיחות הוועידה בווידאו לפני 3 שנים, קצב גדילת השוק צמח מ-10% בשנה ל-32% בשנה". אנגל מדווח כי פוליקום יצאה לאחרונה ממצב של הקפאת גיוסים לגיוסי עובדים בודדים בישראל. בפוליקום בישראל מועסקים 200 עובדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x