• תפריט
בורסת ת"א

המנכ"ל הפורש של אלווריון: "החברה צריכה מישהו עם אנרגיות חדשות"

צביקה פרידמן מספר ל"כלכליסט" שהפרישה מאלווריון התבשלה במוחו כבר זמן רב. "קשה לי מאוד להיפרד. אבל אני עוזב בידיעה שהחברה עלתה על דרך המלך"

ענת ציפקין 16:1630.07.09

צביקה פרידמן מסכם תקופה של עשר שנים בחברת אלווריון, מתוכן ארבע שנים בכיסא המנכ"ל. החלטתו לפרוש תופסת את אלווריון, המפתחת טכנולוגיות תקשורת אלחוטית, בתקופה לא פשוטה. החברה הציגה אתמול את דו"חותיה לרבעון השני, שהסתכמו בשורה התחתונה בהפסד של 4 מיליון דולר (כאשר את שנת

2008 כולה סיימה החברה בהפסד של 5.5 מיליון דולר).

 

ההחלטה של פרידמן לפרוש לא היתה החלטה פזיזה. כבר תקופה ארוכה פרידמן חושב על עזיבה. "צריך לאזן בין המאמץ להצליח לבין החיים האישיים", הוא מסביר. "עשר שנים בחברה זה הרבה זמן, ואני שוקל לפרוש כבר לא מעט זמן. החוכמה היא לעשות את זה בזמן הראוי לי ולחברה. החלטתי לפרוש עכשיו, כאשר אני מרגיש שהדברים משתפרים. ברמה האישית יותר קל לי לקבל החלטה כזו כשהחברה על דרך המלך".

 

האם קשה לעזוב לאחר כל כך הרבה שנים בחברה?

"היה קשה מאוד לעזוב, ובעיקר היה קשה להודיע לעובדים על הפרישה. אני קשור לאלווריון ברמה האישית, יש כאן הרבה דברים שהקמתי במו ידיי. יש בחברה צוות מדהים, ואני בטוח שאני משאיר אותה בידיים טובות. הפרישה טובה, גם עבורי וגם עבור החברה, שצריכה שינוי, צריכה מישהו שייקח אותה לכיוונים אחרים, מישהו חדש עם אנרגיות חדשות".

 

איך אתה מסכם את התקופה?

"אני חושב שהיו לנו הישגים מדהימים. נכנסנו לתחום ה־WiMAX כשהוא עוד לא היה קיים. שאלו אותנו אז: 'איך תתחרו בכל כך הרבה חברות גדולות שנכנסות לתחום?'. על כך עניתי שלא כולן יישארו ולא כולן יצליחו. והנה עכשיו אנחנו מובילי שוק בתחום הזה. אולי השוק קטן יותר, אבל זה לטובתנו. אלווריון יודעת להביא חוזים גדולים, וזה נותן הרבה כוח - החברה מסוגלת לעשות הכל".

 

"צועדים קדימה בהצלחה"

 

פרידמן, שבמהלך הרבעון האחרון הודיע כי התוצאות של החברה יהיו חלשות, משדר היום אופטימיות. "המטרה היא להתייצב ברבעון השלישי ולעבור לרווחיות ברבעון הרביעי, זאת בהתבסס על ההזמנות הגדולות שעליהן הודענו לאחרונה. כבר זמן רב לא היה לחברה צבר הזמנות כה גדול, מה שנותן לי הרגשה שאנחנו צועדים קדימה בהצלחה".

 

בהסתכלות ארוכת טווח, פרידמן מסביר שהאסטרטגיה של החברה היא להגדיל נתח שוק. "ב־2008 המשכנו לגדול, אבל אז הגיעו תקופת היחלשות הדולר והמשבר העולמי - שפגעו בנו. תחום ה־WiMAX שבו אנחנו פועלים הוא תחום מתחיל - זהו שוק שבו אף חברה לא מרוויחה, אך אנחנו במצב הכלכלי הטוב ביותר מכולן. את פירות המכרזים האחרונים שבהם זכינו נראה רק כשהתחום ייצא מהמשבר. צריך להיות סבלניים. כשהעולם יתייצב, גם אנחנו נחזור להרוויח. גם אלווריון יודעת להרוויח", הוא אומר.

 

באפריל השנה כיכבה אלווריון בכותרות על רקע איחוד חטיבת BMU (חטיבת המוצרים בתחום הפס הרחב) עם חטיבה גדולה יותר בחברה, מהלך שגרר פיטורי כמה עשרות עובדים. "צריך להסביר את העובדות, ולא להתייחס לשמועות", אומר פרידמן. "היה צורך לאחד את שתי הפלטפורמות ולכן פוטרו כמה עשרות עובדים". אפרת מקוב, סמנכ"לית הכספים של החברה, מוסיפה כי "הפיטורים היו תוצר לוואי של תהליך בשלות שעברה החברה".

 

אולי היה צריך לבצע את הפיטורים שנתיים קודם?

פרידמן: "לא. חטיבת BMU בניהולו של עוזי של ברייר פיתחה טכנולוגיית WiMAX שאלווריון משתמשת בה כיום גם בחטיבה אחרת. החלטנו לאגד את שתי החטיבות כדי להתייעל. הטכנולוגיה שפותחה שם משמשת אותנו בכל האפליקציות שלנו. אם החטיבה הזו לא היתה קמה, לא היינו ראשונים בתחום ה־WiMAX הנייד".

 

התחום מתרומם

 

אולם, לצד האמירות האופטימיות פרידמן גם דואג לסייג את דבריו. "התחום ה־WiMAX הנייד לא יגיע לרמה שכל העולם יעבור להשתמש רק בו, אך עדיין יש לו את המקום שלו, והוא כבר תופס תאוצה. החוכמה היא לקחת נתח שוק ולגדול איתו, תוך שיפור הרווחיות התפעולית של החברה". לטענתו, ישנם כמה גורמי שממשיכים לתמוך בביקוש ל־WiMAX בעולם, כדוגמת המשך העלייה בביקוש לציוד נייד בשווקים המתפתחים, ומכרזי תדרים, שצפויים להתפרסם בעתיד בכמה מדינות מפתח בעולם.

 

פרידמן גם מתייחס לאחד הפרויקטים המדוברים היום בארה"ב בתחום ה־WiMAX - המיזם של ספרינט־קלירווייר. "לקלירווייר היה הסכם בלעדיות עם מוטורולה, ועם ספרינט החלטנו שלא ללכת כי היינו צריכים לקחת לצורך כך שותף מקומי גדול, מה שמצריך משאבים. אם נמצא שם הזדמנות בעתיד ניכנס. אנחנו רוצים להגדיל את המכירות בצפון אמריקה, שכן הלקוחות שם יקבלו מימון מתוכניות התמריצים של הנשיא אובמה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x