$
בורסת ת"א

שבר את המיתון: הכנסות המשביר לצרכן ברבעון הראשון צמחו ב-20% והסתכמו ב-517 מיליון שקל

זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה הפסד של 2.3 מיליון שקל כתוצאה ממכירת רשת ג'אמפ. תחלק דיבידנד בהיקף של 7 מיליון שקל

מישל אודי 09:0101.06.09

המשביר לצרכן בניהולו ובשליטתו של רמי שביט ממשיכה להציג עוצמה מול מתחרותיה בענף הקמעונות. הכנסות המשביר לצרכן ברבעון הראשון של שנת 2009 צמחו בכ-20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-517 מיליון שקל. הגידול נבע מאיחוד לראשונה של סיבוס ועלייה במכירות בבתי הכולבו וברשת ניו-פארם.

 

הפדיון

של בתי הכלבו ברבעון הראשון גדל ב-16% והסתכם ב-440.4 מיליון שקל. הפדיון בסניפים זהים (Sells Same Stores) הסתכם ב-408.3 מיליון שקל, גידול של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתי הכלבו עלו ב-12% ל-164.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ב-12.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-9.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008. בחברה מציינים כי השיפור התפעולי נבע משיפור תנאי הסחר של החברה, פתיחת סניפים חדשים והעשרת הסחורה.

 

במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס (ניו-פארם) צמחו ההכנסות ב-18% ל-249.2 מיליון שקל, לעומת 210.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר זה הסתכם ברבעון הראשון ב-5.5 מיליון שקל, גידול של כ- 92% לעומת רווח תפעולי של 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הגולמי של המשביר לצרכן ברבעון הראשון גדל ב-11% והסתכם ב-166.2 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ב-6.7 מיליון שקל, לעומת 8.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2008, שהירידה נבעה בעיקרה מהפחתת 8.6 מיליון שקל במוניטין בשל מכירת ג'אמפ. בניטרול הוצאת המוניטין, הסתכם הרווח התפעולי ב-15.3 מיליון שקל.

 

בשורה התחתונה, רושמת החברה הפסד של 2.3 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.בניטרול ההוצאה החד פעמית בגין ג'אמפ הרווח הנקי היה עומד על 6.3 מיליון שקל.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-29.9 מיליון ברבעון הראשון, זאת לעומת 25.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

החברה הודיעה כי היא תחלק דיבידנד בסך של כ-7 מיליון שקל - 30% מהרווח של שנת 2008.

 

רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, אמר היום בהודעת החברה: "קבוצת המשביר לצרכן ממשיכה להציג גידול בהכנסות במרכזי הרווח העיקריים שלנו - מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס. המודל העסקי של המשביר לצרכן מוכיח, כי גם בתקופה שבה מסתמנת האטה כלכלית במשק, הרי שהמיצוב של המשביר לצרכן בשוק האופנה הביא לכך שמכירות הרשת המשיכו לגדול, ובהתאם גם רווחיותה. ברשת ניו-פארם המשכנו את יישומו של תהליך הארגון מחדש, ולשמחתנו במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס נרשם גידול נאה בהכנסות והרווח התפעולי הוכפל. בדו"חות הרבעון הראשון הושפעה השורה התחתונה מהפרשה חשבונאית יוצאת דופן בגין השקעתנו בחברת ג'אמפ, שחתמנו לאחרונה על הסכם עקרונות למכירת אחזקותינו בה. עם זאת, בכוונתנו להמשיך ולפעול לקידום המטרה של פתרונות בתחום האופנה בתוך המשביר".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x