• תפריט
בורסת ת"א

בלעדי: אינפיניטי, דש, מיטב ותמיר פישמן יצטרפו לניהול תיק ההשקעות של רכבת ישראל

זאת, בנוסף לכלל פיננסים ופעילים. שווי קרן הפיתוח של הרכבת - כ-1.5 מיליארד שקל. תכלית והראל - לרשימת המתנה

הדר רז 07:0726.03.09

בתי ההשקעות אינפיניטי, דש, כלל פיננסים, מיטב, פעילים ותמיר פישמן זכו במכרז לניהול התיקים של רכבת ישראל - כך נודע ל"כלכליסט". ששת בתי ההשקעות ינהלו את קרן הפיתוח של הרכבת בהיקף של כ־1.5 מיליארד שקל, כאשר כל בית השקעות ינהל כ־250 מיליון שקל.

 

במקרה של פעילים

וכלל פיננסים מדובר בחידוש הסכם הניהול לתקופה נוספת. מנגד, בתי ההשקעות תכלית והראל שניהלו עד כה את כספי הרכבת, יעברו לרשימת המתנה, אף שעמדו בתנאי המכרז. איתם ברשימת ההמתנה גם בתי ההשקעות מגדל ומודוס.

 

80% מהתיק של רכבת ישראל כוללים כספים שהרכבת מנהלת עבור המדינה. כספים אלו מיועדים למיזמי תשתית של רכבת ישראל. ה־20% הנותרים מהווים את כספי הנוסטרו (ההשקעות העצמיות) של רכבת ישראל.

 

גורמים המקורבים לרכבת ישראל ציינו כי קרן הפיתוח שהרכבת מנהלת עבור המדינה הניבה ב־2008 תשואה נומינלית של 9.3%. מדובר בתשואה ריאלית של 5.5%–6%, וזאת בזמן שרוב הקרנות במשק הפסידו באותה עת כסף רב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x