$
שווקי חו"ל

מנכ"ל איזיצ'יפ אלי פרוכטר מסכם שנה: "אנחנו נצמח גם בשנת 2009"

בחברת המעבדים מיקנעם מרוצים מצמיחה שנתית של 72% בהכנסות לרמת שיא של 33.6 מיליון דולר. פרוכטר גם אינו מוטרד מההאטה בקצב הצמיחה ברבעון הרביעי: "זה קורה בכל השוק"

תומר קורנפלד ועומרי כהן 17:0711.02.09
בחברת המעבדים איזיצ'יפ (לשעבר לנאופטיקס) מסכמים שנה מצוינת מבחינתם עם צמיחה שנתית של 72% בהכנסות ל-33.6 מיליון דולר, כשפירות ההשקעה רבת השנים מתחילה לשאת פרי בדמות תזרים מזומנים חזק של 2.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

 

איזיצ'יפ עוסקת בפיתוח מעבדי רשת להעברת נתונים
במהירות גבוהה. לפי שעה היא מציגה תוצאות כספיות של סטארט־אפ בשלב הצמיחה המהירה – ומכאן נגזר שווי השוק הגבוה שלה בבורסה שעומד על 380 מיליון דולר. מניית החברה נסחרת בבורסה בתל אביב ובנאסד"ק.

 

בשיחה ל"כלכליסט" מסכם מייסד ומנכ"ל החברה אלי פרוכטר את 2008. "זאת הייתה שנה לא רעה בכלל אם מסתכלים על התוצאות. הצגנו צמיחה בהכנסות וברווחים מרבעון לרבעון – וזה דבר דיי נדיר בנוף שרואים בדיווחים של החברות".

 

את הרבעון הרביעי מסכמת איזיצ'יפ עם הכנסות שיא של 9.6 מיליון דולר – בהשוואה להכנסות של 9 מיליון דולר ברבעון השלישי. "יש קצת ירידה בקצב הצמיחה ברבעון, אבל זה קורה בכל השוק", אומר פרוכטר. "למרות הירידה בקצב הצמיחה, גם בשנת 2009 אנחנו נמשיך לגדול".

 

איזיצ'יפ מפתחת את המעבדים שלה עבור נתבים גדולים המותקנים במרכזיות של ספקיות שירותי תקשורת. שוק הנתבים נחשב לריכוזי מאוד ומתחלק בין סיסקו (50%), ג'וניפר (20%), אלקטל־לוסנט (20%) ושאר היצרניות בעולם (10%). נכון לעכשיו ג'וניפר היא הלקוחה העיקרית של איזיצ'יפ. לאיזיצ'יפ אסור לחשוף את הלקוח השני, אולם בדו"חות החברה התיאור שלו הוא "ספק ציוד התקשורת המוביל בעולם", לכן מדובר ככל כנראה בסיסקו.

 

לאחרונה נראה כי שוק הנתבים העולמי נמצאת במגמת דעיכה מסוימת לאחר שסיסקו סיפקה תחזית הכנסות קודרת לרבעון הבא של השנה, אולם פרוכטר לא נשמע מוטרד: "אמרנו בעבר שברבעון הראשון של 2009 אנחנו נכנסים לייצור של המעבד שלנו עבור הלקוח הגדול – ואנחנו מתחילים מ-0, ולכן התחזיות של הירידה אינן משפיעות עלינו".

 

את שנת 2008 סיכמה איזיצ'יפ עם רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 6.8 מיליון דולר, בהשוואה לרווח זעום של 400 אלף דולר בשנת 2007. עיקר הרווחים הגיעו במחצית השנייה של 2008 שבה החלה החברה לבסס את הצמיחה שלה ותרמו לה 5 מיליון דולר מרווחיה.

 

לסיכום, בתקופה של מיתון בעולם, איך אתה רואה את הענף שבו אתם פועלים?

"השוק שבו אנחנו פועלים הוא שוק התשתיות שנותן מענה למנויים. מכיוון שהשימוש באינטרנט הולך ועולה בעיקר בגלל הוידאו, ישנו צורך ביותר רוחב סרט וכתוצאה מכך חברות צריכות לשדרג את התשתיות שלהם. למרות ההאטה בעולם, לא נראה שהשימוש בוידאו ברשת האינטרנט ירד ולכן אנחנו לא חושבים שיהיו ירידות בסיגמנט שלנו".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x