$
בורסת ת"א

התפוצץ המו"מ בין דלק לנציגות מחזיקי האג"ח שלה

הנציגות הודיעה על הצבעה ביום שלישי להעמדת החוב של החברה לפרעון מיידי; אם הרוב יתמוך בהצעה הרי שכבר ביום רביעי הקרוב הנציגות תגיש בקשה לבית המשפט למנות כונס לחברה

גולן חזני 16:5807.05.20

המשא ומתן בין קבוצת דלק לנציגות מחזיקי האג"ח שלה התפוצץ, כך נודע לכלכליסט: הנציגות הודיעה על הצבעה ביום שלישי להעמדת החוב של החברה לפרעון מיידי.

 

אם הרוב יתמוך בהצעה הרי שכבר ביום רביעי הקרוב הנציגות, המיוצגת ע"י עו"ד רענן קליר ואלון בנימיני, תגיש בקשה לבית המשפט למנות כונס לחברה.

 

 

יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק צילום: עמית שעל

 

עוד קודם, ייערך ביום ראשון דיון של המחזיקים.

 

״אי אפשר שתשובה ימשיך לקחת סיכונים על גבינו. החודש האחרון ממחיש שתחת השליטה שלו החברה תיפול לתהום. הון לא יגויס, הבנקים ינגסו בנכסים, הנכסים ימכרו בפייר-סייל ולמחזיקים לא ישאר כלום", כך מסר מקורב לנציגות החברה.

 

מוקדם יותר נודע לכלכליסט כי יצחק תשובה חתם הבוקר על המימוש הגדול ביותר שלו עד עתה: דלק ישראל שבבעלות קבוצת דלק חתמה על מזכר הבנות למכירת הקרקעות במתקני פי גלילות באשדוד ושטחים נוספים ליחיאל אבו, תמורת 720 מיליון שקל.

 

מקבוצת דלק נמסר בתגובה: "קבוצת דלק היא חברה חזקה עם נכסים איכותיים בעלת שווי נכסי נקי חיובי מובהק (NAV). החברה פועלת לילות כימים כדי לצלוח בהצלחה את המשבר הגלובלי בשווקים ואת התנודתיות בתחום הגז והנפט. נקיטת פעולות חד צדדיות על ידי נציגות מחזיקי אגרות החוב, מלבד כותרות בעיתונים, היא תביא לפגיעה בחברה בנכסיה ובנושיה הלא מובטחים. רק המשך שיתוף פעולה בין החברה וכלל נושיה יבטיח את יישום האסטרטגיה של החברה ויאפשר לקבוצה לצאת מחוזקת מהמשבר בשווקים".

x