$
פרסום ושיווק

הדו"ח האחרון של טמפו: מכירות האלכוהול זינקו רגע לפני רפורמת המס

הכנסות טמפו עלו בכ־10% במחצית הראשונה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות הסתכמו ב־574 מיליון שקל, וכללו עלייה של 12% במכירות האלכוהול שהסתכמו ב־236 מיליון שקל

נורית קדוש 22:2902.09.13

הרפורמה בתחום האלכוהול שנכנסה לתוקף בתחילת יולי תרמה לעלייה של 10% במכירות טמפו במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות הסתכמו ב־574 מיליון שקל, וכללו עלייה של 12% במכירות האלכוהול שהסתכמו ב־236 מיליון שקל. מכירות המשקאות הקלים צמחו במחצית הראשונה של השנה ב־8% לעומת אשתקד והסתכמו ב־249 מיליון שקל.

 

יו"ר ומנכ"ל טמפו ז'ק בר אמר ל"כלכליסט" כי "הקדמת הרפורמה במיסוי על אלכוהול לחודש יולי הביאה להצטיידות גדולה במלאים על ידי סיטונאי המשקאות. זה יצר עלייה חדה במכירות האלכוהול. עם זאת, העלאת המס על הבירה היתה אסון והביאה לירידה של 8% במכירות כלל שוק הבירה. טמפו נפגעה מכך פחות והירידה בבירה אצלנו היתה של כ־6%, בגלל שהשקנו את גולדסטאר unfiltered שזכה לביקוש ומיתן את הפגיעה בענף".

 

 

הרווח הגולמי של החברה עלה במחצית הראשונה של השנה ב־13.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב־240 מיליון שקל. בעקבות העלייה ברווח הגולמי והתייעלות פנימית, זינק הרווח התפעולי של טמפו ב־64.7% והסתכם ב־56 מליון שקל. המגזר שתרומתו לרווח התפעולי היתה הגבוהה ביותר הוא המשקאות הקלים, שבו זינק הרווח התפעולי ב־210% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב־15 מיליון שקל. המשקאות האלכוהוליים נהנו מעלייה של 38% ברווח התפעולי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל־53.85 מיליון שקל. גם יינות ברקן רשמו עלייה בשיעור של 23% ברווח התפעולי, ל־21.36 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק במחצית הראשונה ב־68.4% והסתכם ב־32 מיליון שקל.

 

ביחס לעתידה של טמפו לאחר מחיקתה מהמסחר אמר בר: "אנחנו לא מתכוונים לזנוח אף קטגוריה. אנחנו באים עם חוזקות מסוימות בפורטפוליו ונמשיך להתחזק באמצעותן. הסוד הוא בצמיחה, וצמיחה באה מחדשנות. מחברה שמחזור המכירות שלה ב־2005 היה 500 מיליון שקל, היום טמפו מגלגלת למעלה ממיליארד שקל בשנה. אני מקווה להמשיך לצמוח באותו קצב ולהביא את טמפו למחזור של 2 מיליארד שקל בתוך כמה שנים".

 

ז'ק בר, בעל השליטה בטמפו ז'ק בר, בעל השליטה בטמפו

 

בר מדגיש כי החברה תראה צמיחה בכל הקטגוריות. "יש כל מיני מקומות שבהם אנחנו מחפשים הזדמנויות. אנחנו תרים אחרי סדרות וזנים חדשים ביין ומזהים שטרנד האנטי־סוכר בארה"ב בדרכו להתעצם".

 

בר מצהיר גם כי הוא מחפש פעילויות נוספות בשוק המזון הישראלי: "אני מחפש תחומים שבהם יש לנו יכולת להביא ערך מוסף, בתחום ההפצה או השיווק ועדיף בשניהם. זה מעניין אותנו, כי לא נשאר הרבה בתחום השתייה חוץ מהחלב, שאני בספק אם זה סגמנט שיהיה לנו בו עניין. אנחנו עוקבים אחר הזדמנויות בענף המזון אבל אני לא מתכוון לקנות חברות לשם הקנייה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x