סגור

מנכ"ל אלקטרה צריכה: "בשנה הבאה נפתח את 'סבן אילבן' בישראל"

החברה רכשה את השליטה בזכיינית קולומביה בישראל והיא בדרך לקבלת הזיכיון לרשת 'סבן אילבן'. המנכ”ל: “פוקס עדיין בתמונה”

אלקטרה מוצרי צריכה נכנסה אתמול לתחום הטיולים עם רכישת השליטה בזכיינית המותג קולומביה בישראל לפי שווי של 130 מיליון שקל. לדברי המנכ”ל צביקה שווימר, המהלך לא פוגע בתוכנית לפתיחת חנויות סבן אילבן (eleven-7) בישראל.

"בשבוע הבא אני בדאלאס (שם ממוקם מטה 7-eleven — נ"ק), ואני מעריך שההסכם לקבלת הזיכיון ייסגר”, אמר שווימר ל”כלכליסט”. “להערכתי, בשנה הבאה ייפתחו החנויות בישראל". ביחס ליישום התוכנית להפעיל את החנויות בשותפות עם פוקס שבשליטת הראל ויזל, אמר שווימר : "אנחנו בוחנים את האפשרויות שלנו, ופוקס עדיין בתמונה".
2 צפייה בגלריה
מנכ”ל אלקטרה צריכה צביקה שווימר ברקע חנות קולומביה ב ישראל
מנכ”ל אלקטרה צריכה צביקה שווימר ברקע חנות קולומביה ב ישראל
מנכ”ל אלקטרה צריכה צביקה שווימר ברקע חנות קולומביה ב ישראל
(צילום: שאולי לנדנר, אוראל כהן)

כניסה של חנויות 7-eleven לישראל תעמיק את התחרות בזירה הצפופה של חנויות הנוחות שבה פועלות חברות הדלק פז עם yellow, דור אלון עם אלונית, דלק עם מנטה וסונול עם סוגוד. זאת לצד רשת AM:PM, חנויות הנוחות של שופרסל אקספרס ורשתות שכונתיות נוספות דוגמת סופר יודה, שנרכשה על ידי פז, וסיטי מרקט, שנרכשה על ידי סונול.
אתמול חתמה אלקטרה צריכה שבשליטת אלקו (47.8%) על הסכם לרכישת השליטה (50.01%) בחברת סער, זכיינית המותג הבינלאומי קולומביה בישראל. במסגרת העסקה תשלם אלקטרה צריכה 80 מיליון שקל: מחצית מהסכום תועבר ישירות לבעלי מניות סער, והיתרה תושקע בחברה ותשמש לפיתוחה עסקי.
2 צפייה בגלריה
7 eleven סבן אילבן
7 eleven סבן אילבן
7 eleven
(שאטרסטוק)

סער, שנוסדה ב־1994 על ידי תומר בן סניור ואביעד צברי, המכהנים כמנכ"לים משותפים, היא יבואנית ויצרנית של ציוד וביגוד למטיילים, מחנאות, סקי וסנובורד, ספורט שטח ופנאי.
החברה מפעילה שלוש רשתות קמעונאיות המונות יחד 34 סניפים: רשת קולומביה לאופנת הטיולים והפנאי, שמונה 17 סניפים; רשת אאוטסיידרס שמונה 8 סניפים; ורשת שבילים, רשת חנויות טיולים, שמונה 9 סניפים. החברה גם מפעילה שני אתרי אי־קומרס לקולומביה ואאוטסיידרס. בנוסף, החברה מוכרת את מוצריה לחנויות ברחבי הארץ והיא ספקית של כוחות הצבא והביטחון, משרדי ממשלה וחברות פרטיות.
על פי אלקטרה צריכה, מכירות סער עמדו ב־2020 על 126.6 מיליון שקל שהניבו רווח תפעולי של 23.5 מיליון שקל (18.5% מהמכירות). שווימר מעריך כי פוטנציאל ההתרחבות גדול: "הקטגוריה של הטיולים התרחבה לתחום הלבוש והלייף סטייל. נפתח עשרות חנויות ונכפיל את המכירות בתוך 3 שנים, בין היתר באמצעות הכנסת מותגים נוספים".