$
פרסום ושיווק

סגירת המסעדות הזניקה את מכירות הפסטה הטרייה ב-16.1%

מכירות שטראוס, שמובילה את שוק הפסטה הטרייה, זינקו בשנה החולפת ב־25.7% והעניקו לה שליטה בתחום עם נתח שוק של 52%

נורית קדוש 07:0814.02.21
שוק המזון הטרי כולל לצד הסלטים גם פסטה טרייה, אשר רושמת בשנים האחרונות צמיחה חדה ומתמשכת. בשנה החולפת צמחו מכירות הפסטה הטרייה ב־16.1% והסתכמו ב־80.7 מיליון שקל. הצמיחה בקטגוריה נרשמת בזכות חיבור המוצרים לטרנדים שונים בשוק המזון ובהם פרימיומיזציה, קולינריה והכנה מהירה.

 

צמצום פעילות המסעדות בשנה החולפת בשל מגבלות הקורונה האיץ את צמיחת הקטגוריה, כיוון שמדובר במוצרים שנצרכים על פי רוב במסעדות וסגירתן העבירה את הצריכה לבתים. גם בתחום זה ניכר שהתחרות מצומצמת, ואת מרבית המכירות גרפו שני שחקניות - שטראוס ופסטה נונה.

 

הכנת פסטה הכנת פסטה צילום: שאטרסטוק

 

מכירות שטראוס, שמובילה את שוק הפסטה הטרייה, זינקו בשנה החולפת ב־25.7% והעניקו לה שליטה בזירה עם נתח שוק של 52%. לצידה של שטראוס פועלת פסטה נונה, המופצת על ידי מחלבות גד ושמכירותיה צמחו ב־17.2%. נתח השוק של פסטה נונה נאמד ב־30.3% מהמכירות. הצמיחה של שתי השחקניות החזקות בתחום נרשמה על חשבון מכירות המותגים הפרטיים, שצנחו ב־25% ל־11.1 מיליון שקל בלבד. נתח השוק שלהם ירד בהתאם ל־13.8% לעומת 21.3% ב־2019.

 

מי שהתקשתה להציג הישגים משמעותיים בתחום היא תנובה, שחזרה לקטגוריה לאחר שקנתה 51% מיצרנית הפסטה הטרייה, חברת דורו איטליאן פרודקטס, ביוני 2019. העסקה התבצעה שנה לאחר שתנובה איבדה את ההפצה של פסטה נונה לגד. המהלך נועד לאפשר לתנובה להרחיב את סל המוצרים לשוק המוסדי ולשוק הקמעונאי. אלא שבשנה החולפת, פעילות השוק המוסדי צנחה על רקע הגבלות הקורונה, ותנובה לא ביצעה מהלכים משמעותיים בשוק הקמעונאי, כך שמכירותיה בתחום הסתכמו ב־1.7 מיליון שקל בלבד.

x