$
פרסום ושיווק

המקפיא מתחמם: תנובה רוצה להכות בברזל האוכל המוכן

לכלכליסט נודע כי יצרנית המזון תשיק ארוחות מוכנות, קטגוריה שבה פעילה בעיקר שופרסל. מאז הקורונה, תחום המוצרים הקפואים צומח

נורית קדוש 07:1619.01.21

תנובה מרחיבה את פעילותה בשוק המזון ונכנסת לתחום הארוחות המוכנות. ל”כלכליסט” נודע כי יצרנית המזון חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ת.מ.מ, יצרנית האוכל לחברות התעופה. במסגרת שיתוף הפעולה תייצר ת.מ.מ מגוון ארוחות מוכנות שיימכרו במקפיאים שברשתות השיווק.

 

מנכ”ל תנובה אייל מליס. גם שטראוס פוזלת לתחום מנכ”ל תנובה אייל מליס. גם שטראוס פוזלת לתחום

 

הארוחות, המבוססות על חומרי גלם של תנובה כמו ירקות סנפרוסט, ימותגו תחת תנובה שף, זרוע השוק המוסדי של תנובה, שנפגעה בשנה החולפת מהירידה בפעילות המסעדות. פגיעה קשה יותר ספגה ת.מ.מ, על רקע הפסקת הפעילות של חברות התעופה. תנובה כבר נכנסה לתחום דומה ב־1999, עם ירקות לשימוש משפחתי בתוספת רטבים, פעילות שהופסקה ב־2003.

 

בשלב הראשון פיתחו החברות מגוון של 5 ארוחות הכוללות חלבון, ירק ופחמימה. את הארוחות תייצר ת.מ.מ במפעל, שלאחרונה החל לשווק גם ארוחות ישירות לבתי הלקוחות בניסיון לשמר פעילות חלקית. השיווק וההפצה לשוק הקמעונאי יבוצעו על ידי תנובה. הארוחות של תנובה ות.מ.מ צפויות להימכר בכ־20 שקל ליחידה.

 

המוצרים החדשים של תנובה. תנסה להזניק את מכירות הקטגוריה הלא מפותחת בישראל המוצרים החדשים של תנובה. תנסה להזניק את מכירות הקטגוריה הלא מפותחת בישראל

 

תחום הארוחות המוכנות אינו מפותח בישראל, ובתנובה צופים שיוכלו להזניק אותו. ההערכה נשענת על המהלך שעשתה החברה לפני שלוש שנים, כשנכנסה לקטגוריית הפירות הקפואים. בקטגוריה פעלה בעיקר שופרסל עם מכירות שנתיות של כ־20 מיליון שקל, ואילו תנובה הביאה לזינוק במכירות שהסתכמו בכ־85 מיליון שקל בשנה החולפת. כיום בתנובה מקווים לשחזר את ההצלחה בתחום הארוחות המוכנות הקפואות, שבו פועלת בעיקר שופרסל, עם מכירות של כ־18 מיליון שקל בשנה.

 

לתנובה פעילות משמעותית במקפיאים עם מותג הירקות סנפרוסט, מותג השניצלים והקציצות מאמא עוף ומותג המאפים מעדנות. לצדה פועלת אסם עם מותג טבעול בתחום תחליפי הבשר ומותג בונז׳ור במאפים, ומותגים מתמחים כמו שלושת האופים של נטו בתחום המאפים ומותגים פרטיים. בהמשך שטראוס צפויה להיכנס לתחום האוכל הקפוא. בשטראוס זיהו שהחברה פעילה בקטגוריות רבות, שהמשותף להן נוגע לכך שהן מסביב לצלחת ולא בתוכה, כמו יוגורטים, חטיפים וממתקים.

 

מכירות מוצרים קפואים צמחו בשיעור גבוה משוק המזון בשנה החולפת. מכירות הירקות הקפואים זינקו ב־16.9%, מכירות השניצלים ב־15.1% ומכירות המאפים הקפואים ב־19.8%. העניין של שטראוס במקפיאים מובן על רקע הצמיחה במכירות, אולם מדובר בשינוי אסטרטגיה שהתבססה על טריות המזון, בזירה שבה אין לחברה ניסיון.

x