$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

ויקטורי נכנסת לתחום הליקוט האוטומטי

הרווח הנקי של רשת ויקטורי זינק ב־70% ברבעון, וכעת היא מקימה מרכז ליקוט אוטומטי בגוש דן. המטרה: שילוש המכירות המקוונות ותחרות מול שופרסל

נורית קדוש 08:0824.11.20

הזינוק בביקוש להזמנות האונליין מוביל את רשת ויקטורי לפעול להעמקת הפעילות בזירה המקוונת. ל"כלכליסט" נודע כי בכוונת הרשת להיכנס לראשונה לתחום הליקוט האוטומטי. הערכות הן כי החברה תקים כבר בשנה הבאה מרכז ליקוט אוטומטי באזור גוש דן, עם גורם מהתחום הלוגיסטי. הקמת מרכז עם שותף צפויה לצמצם את ההשקעה של החברה במהלך.

 

מתכונת הפעילות של ויקטורי משלבת בין שתי הדרכים בהן נקטו שופרסל ורמי לוי בתחום. שופרסל מקימה בהשקעות של מאות מיליוני שקלים שני מרכזי ליקוט אוטומטי במודיעין ובקדימה, ורמי לוי עושה שימוש תמורת תשלום במרכזים עירוניים קטנים שמקימה עבורה חברת רובוטיקס. ויקטורי תהיה שותפה במרכז אוטומטי בגוש דן, שיאפשר לה לתת מענה מיידי בערים הסמוכות. מכירות האונליין ברשת ויקטורי מהוות כ־5% מהמכירות והערכות הן כי מרכז ליקוט אוטומטי בגוש דן יאפשר לה להכפיל עד לשלש את היקף המכירות המקוונות בשנים הקרובות ולהעמיק את התחרות עם שופרסל השולטת בשוק המזון המקוון.

 

 

מנכ”ל ויקטורי אייל רביד ומנכ”ל שופרסל איציק אברכהן. הזירה המקוונת רותחת מנכ”ל ויקטורי אייל רביד ומנכ”ל שופרסל איציק אברכהן. הזירה המקוונת רותחת צילום: אוראל כהן

 

ויקטורי, בשליטת משפחת רביד ובניהולו של אייל רביד, צומחת מתחילת השנה על חשבון יינות ביתן. את הרבעון השלישי חתמה החברה עם עלייה חדה של 37.8% בהכנסות שהסתכמו ב־615.5 מיליון שקל. מכירות הרשת המונה 60 סניפים צמחו הן בזכות פתיחת חנויות שנקנו מיינות ביתן והן בזכות מגבלות הקורונה שהובילו לסגירת הקניונים. בנוסף, רשמה הרשת צמיחה אורגנית שבאה לידי ביטוי בעלייה של 11.6% במכירות החנויות הזהות, בעיקר על רקע ההשפעה החיובית של משבר הקורונה על רכישת מזון לצריכה ביתית.

 

בהתאם לצמיחה במכירות, זינק הרווח הגולמי ב־38.5% ל־155.7 מיליון שקל, ואיפשר לחברה לשפר במעט את הרווחיות הגולמית שצמחה ל־25.3% מהמכירות. למרות עלייה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות הנהלה וכלליות בהתאם להתרחבות של הרשת, הרווח התפעולי זינק ב־60% ל־26.4 מיליון שקל, לעומת 16.5 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. את הרבעון חתמה החברה עם זינוק של 70% ברווח הנקי שהסתכם ב־15.8 מיליון שקל, והרשת הודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל.

 

 

הצמיחה של ויקטורי נרשמה לאורך כל תשעת החודשים הראשונים של השנה בשיעור של 36.1%, על רקע ההתרחבות שנרשמה על חשבון ביתן. באוקטובר אשתקד קנתה ויקטורי 5 חנויות מקבוצת ביתן בתמורה ל־63 מיליון שקל ובתחילת השנה רכשה מביתן שתי חנויות דגל נוספות, בקניון איילון ברמת גן ובקניון מלחה בירושלים. ההתרחבות הפיזית ללא הגדלת שיעור ההוצאות, איפשרה לוויקטורי לרשום זינוק חד של 96.3% ברווח התפעולי ולהכפיל את הרווח הנקי בתקופה ל־43 מיליון שקל.

 

בשיחה עם “כלכליסט” העריך רביד כי הצמיחה בשוק המזון תימשך גם ב־2021, ואמר כי הרשת תפעל להתרחב בהיקף דומה לזה שנרשם השנה. "להערכתי בשנה הבאה נפתח עוד 10 חנויות חדשות, שאת חלקן נקנה ממתחרים”, אמר רביד, “החברה עם קופת מזומנים של 145 מיליון שקל ותזרים שוטף של 177 מיליון שקל שמאפשרים לנו לנצל הזדמנויות צמיחה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים".

x