$
פרסום ושיווק

פרשמרקט: משבר הקורונה עלול להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות

הרשת ציינה כי בעקבות משבר הקורונה נרשמה עלייה במכירות, וכי היא יכולה לספק את הביקושים החריגים; ואולם תיתכן פגיעה עקב ירידה ביכולת הקנייה של הצרכנים; בסיכום 2019: הרווח הנקי עלה ב-6.4%, המכירות טיפסו ב-14.1%

נורית קדוש 23:0125.03.20

פתיחת 7 סניפים חדשים, סייעה לרשת פרשמרקט בשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, לחתום את 2019 עם עלייה של 14.1% במכירות שהסתכמו ב- 1.16 מיליארד שקל.

 

החברה המונה 38 סניפים בפריסה ארצית, חתמה את השנה עם עלייה של 6.4% ברווח הנקי שהסתכם ב-58 מיליון שקל. בנטרול השפעת תקן IFRS16, היה הרווח הנקי עומד על 63 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 30 מיליון שקל.

 

בפרשמרקט מציינים כי פעילות הרשת בסניפים ובמטה לא נפגעה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ואף נרשמה עלייה במכירות החברה, בין היתר, עקב הצטיידות הציבור. זאת ועוד, ענף המזון הוגדר "חיוני", ומשכך לא הושתו מגבלות מהותיות על פעילותו.

 

יוסי ושלומי אמיר יוסי ושלומי אמיר צילום: מורג ביטן

 

החברה מעריכה כי בידיה היכולת לספק את הביקושים החריגים של הציבור, והיא נערכת להמשך התמודדות עם המשבר בדרכים שונות, לרבות המשך פעילות סדירה של החנויות, החזקת מלאי בכמות מספקת, עבודה מרחוק של עובדי מטה ועוד.

 

עם זאת, היא ציינה כי המשבר עלול להשפיע לרעה על פעילותה ועל תוצאותיה הכספיות, בין היתר, בשל קשיים באספקת מוצרים או פגיעה ביכולת הקנייה של הצרכנים.

 

העלייה במכירות הושגה כאמור, בעיקר מרכישת רשת סופר דוש המפעילה 4 סניפים בבת ים. המכירות בחנויות הזהות צמחו בשיעור נמוך של 1.2%. התרחבות הרשת איפשרה לה לשפר את תנאי הסחר מהספקי, כך שהרווח הגולמי עלה ב- 15.6% ל- 390 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית עלתה בהתאם ל- 33.5% מהמכירות לעומת 33% בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי הנמוך ברווחיות הגולמית נבע מכך שסניפי סופר דוד פעלו טרם הרכישה על בסיס רווחיות גולמית של 25% בלבד ורכישתם עלולה היתה להוריד את שיעור הרווחיות של הרשת הממוזגת.

 

למרות עלייה של 11.7% בהוצאות מכירה ושיווק ועלייה של 31% בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בשל עדכון השכר של בעלי השליטה בחברה וכמה עובדי מטה בכירים, השיפור ברווחיות חלחל לשורת הרווח התפעולי שעלה ב-22% ל- 87.8 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית טיפסה ל-7.5% מהמכירות.

 

בפרשמרקט החליטו לדחות את השקת אתר המכירות המקוון בשל רכישת הסניפים שביקשה למזג. בחברה עדיין פועלים להקמת מערך מכירות מקוון, בהשקעה שאינה מהותית, אשר יאפשר ללקוחות ביצוע רכישה מקוונת באזורי הפעילות של סניפי החברה בלבד, ואשר צפוי להוות חלופה לביצוע רכישות בסניפי הרשת. לכשיוקם האתר, מערך המכירות המקוון יופעל בסניף אחד בלבד בכל יישוב וישרת את כל תושביו.

x