$
פרסום ושיווק

היחלשות רשתות האופנה מחזקת את מתחמי האאוטלט

חולשתן של רשתות האופנה שסוגרות חנויות או מקטינות שטחים, הובילה לכך שבחלק מהקניונים, בעיקר בינוניים וקטנים, יש לא מעט שטחי מסחר ריקים

אורנה יפת 08:3811.12.19
חולשתן של רשתות האופנה שסוגרות חנויות או מקטינות שטחים, הובילה לכך שבחלק מהקניונים, בעיקר בינוניים וקטנים, יש לא מעט שטחי מסחר ריקים. המגמה נמשכת כבר יותר משנתיים והיא הולכת ומתעצמת. לצד זאת הקושי של חברות האופנה להיפתר מהמלאי מחזקת את האאוטלטים: מתחם האאוטלט הפתוח חוצות המפרץ, שבבעלות מליסרון ואשטרום נכסים, לדוגמה הגדיל את שטחו ב־10,000 מ"ר נוספים, וכולל כעת 65 אלף מ"ר. 60% משטח הקניון הוא חנויות אופנה, 20% ריהוט והיתר בילוי והסעדה. הבניין החדש בחוצות המפרץ נבנה על שטח חלק מחניון שלא היה בשימוש והושקעו בו כ־70 מיליון שקל.

 

מתחם outlet חוצות המפרץ מתחם outlet חוצות המפרץ צילום: אלעד גרשגורן

 

לדברי חיים חורש, מנכ"ל חוצות המפרץ. "הישראלים אוהבים בזול ואוהבים מותגים. הם מאסו בהאנגרים אבל לא רוצים לשלם מחירים גבוהים. הרבה חברות ביקשו שטח במתחם ולכן הקמנו בניין נוסף. התוכנית היא לעשות שאטלים בתוך הקניון מצד אחד לשני". הבניין החדש מאוכלס בסניפים גדולים של רשתות ביניהן אליטל בשטח של 1,300 מ”ר, אורבניקה 1,600 מ”ר, גולף אנד קו 1,600 מ”ר, שילב 1,000 מ”ר, פוט לוקר 800 מ”ר ומותגים נוספים בהם קולומביה, וסקצ’רס. לאחרונה רכשה החברה מגרש שצמוד למתחם בשטח של 84 אלף מ”ר ובוחנת להקים בו מרכז לוגיסטי. לדברי חורש "זה נכון שככל שקשה בשוק, האאוטלטים פורחים. אבל גם כשהשוק לא היה במצוקה אצלנו היתה עליה. בנובמבר האחרון, כשכל השוק ירד ב־5% על פי ריס, הפדיון בחוצות המפרץ עלה ב־4.8%".

 

x