$
פרויקטים

מנמ"רים, הכירו את קבוצת אולטרייד שיכולה לחסוך לכם עד 50% מעלויות הפרויקטים

אחרי שטדי שגיא השקיע בה 40 מיליון שקלים, קבוצת אולטרייד מספקת פתרונות עבור לקוחות אנטרפרייז – כשהיא מספקת מעטפת מגוונת של שירותים, החל בשיווק, במכירה ובהטמעה של ציוד IT חדש או מחודש, ועד אספקת מומחי טכנולוגיה באוטסורסינג ושילוח בינלאומי של מערכות מחשוב בכל העולם.

בשיתוף Alltrade 15:0606.12.18
מי היא חברת המיחשוב שטדי שגיא החליט להשקיע בה 40 מיליון שקלים? הכירו את קבוצת אולטרייד, שמלבד שגיא מתהדרת במשקיעים מוכרים נוספים, כמו קבוצת רייכמן ורן תשובה. מדובר באחת החברות המעניינות ביותר בתחום פתרונות המחשוב לעסקים, המציגה צמיחה משמעותית ביחס למתחרותיה. הקבוצה, הכוללת את המותגים חיון מחשבים, אולטרייד ו-AllRecycling, מספקת שירותי אינטגרציה מקצה לקצה בתחומי המחשוב השונים, ובשנים האחרונות צוברת תאוצה, עם עוד ועוד רכישות של חברות בולטות שהפכו אותה לשחקן משמעותי במיוחד בתחומה.

 

בשנתיים האחרונות, עברה החברה מהפך של ממש שהקפיץ אותה בכמה מדרגות, כך שכיום היא מתחרה ישירות בחברות ענק כגון מטריקס, בינת ומלם תים, ומספקת שירותים מקיפים ללקוחות בכל סדר גודל. "נהפכנו מחברה שידעה להעביר קופסאות, לחברה שיכולה לתכנן ולספק פתרונות אינטגרציה מלאים", אומר ינון גולן, סמנכ"ל מכירות בקבוצת אולטרייד. "זה קרה לאחר שלפני כשנתיים, קיבלנו החלטה אסטרטגית להפוך את הקבוצה לשחקנית המובילה בישראל בכל הקשור לשירותי מחשוב ואבטחת מידע.

 

"הצעד הראשון בדרך למימוש החזון הזה היה השקעה בכוח אדם מיומן ואיכותי, וכן רכישה של חברות מובילות שיקדמו אותנו לשלב הבא. כך למשל, רכשנו את חברת ELK Information Technologies – מהמובילות בתחום האינטגרציה והתחזוקה של מערכות מחשוב", הוא אומר.

ינון גולן, סמנכ"ל המכירות של קבוצת אולטרייד ינון גולן, סמנכ"ל המכירות של קבוצת אולטרייד צילום: אור בר

 

אחת מליבות העיסוק של החברה, כאמור, היא אינטגרציה בין מערכות שונות. "אספנו צוות מומחים ייחודי, כולם בעלי רמה טכנולוגית גבוהה מאוד, מה שמאפשר לנו לספק שירותי אינטגרציה הכוללים ייעוץ והטמעה כאן בתוך הבית, בלי לשלוח את הלקוח לכתובת אחרת. היכולות שפיתחנו באות לידי ביטוי לכל אורך הדרך מול הלקוח - מאפיון הצרכים שלו ועד התקנה מלאה ושירות מלא לאחר מסירת הפרויקט לידיו. האנשים שלנו יכולים להגיע לפרויקט, לאפיין אותו, לעזור ללקוח לבצע את הפרויקט וגם לתמוך בו לאחר מכן.

 

"במקביל, יש לנו יכולת לספק ללקוחות איש תשתיות או אבטחת מידע מטעמנו, בעזרת מחלקת האוטסורסינג האיכותית שבנינו". בהקשר לכך, אפי צ'אושו, מנכ"ל החברה, מציין כי אחד ממנועי הצמיחה של החברה בשנת 2019 הוא מחלקת מיקור החוץ של החברה, שצפויה להתרחב ולהגיע ל-150 משרות עד 2020.

 

"מנמ"רים מקבלים הכל במקום אחד"

מהלכי ההתרחבות הביאו לצמיחה נרחבת בקבוצת אולטרייד – שזה שנתיים מגדילה את מצבת כוח האדם שלה ב-30% מדי שנה. "יש לנו כיום כ-4,000 לקוחות – ואנחנו מסיימים את השנה עם מחזור מכירות של כמעט 250 מיליון שקל. הקדשנו את השנתיים האלה לרכישת חברות, הגדלת מכירות, כניסה לתחומים חדשים והשקעות בכוח אדם ובטכנולוגיה. כיום יש לנו כ-180 עובדים, מתוכם 160 בתחום המחשוב. ההתרחבות הזו איפשרה לנו ללמוד הרבה בזמן קצר, ואנחנו יודעים לתת ללקוחות פתרונות יצירתיים, שלא קיימים במקומות אחרים", אומר גולן.

 

"הפעילות שלנו מגוונת מאוד, ואנו מספקים ללקוחות שלנו מענה אחד כולל בבית אחד, לכן הוא לא צריך להתרוצץ יותר, בידיעה שאנחנו נטפל בכל צרכי המחשוב שלו. אנחנו מספקים שירותים למשתמשי הקצה, שירותי תקשורת, שירותי סיסטם ואבטחת מידע.

 

שירות ייחודי שמציעה אולטרייד ללקוחותיה הוא קנייה חזרה של ציוד מחשוב, "BuyBack". "הבנו שברוב המקרים שבהם מנמ"רים רוצים להחליף ציוד, הציוד הישן פשוט מועבר למחסן ומעלה אבק, או נזרק ברחוב. מכיוון שאנחנו רוצים לספק ללקוחות ערך מוסף – אנחנו מציעים להם לקנות את הציוד, וכך הם נהנים מחיסכון בקניית הציוד החדש. אחד הלקוחות שלנו, בתחום ההייטק, החליפה מערך אחסון מרכזי בעלות כוללת של 400 אלף דולר – כשאנחנו קנינו מהם את הציוד הישן ב-30 אלף דולר, וסייענו להם להגיע לחיסכון משמעותי. אפשרות אחרת היא לרכוש מאיתנו ציוד מחודש. אפשר לחסוך עד 50% מעלות הפרויקט כשמשתמשים בשירותים שלנו, וגם לסייע לשמירה על הסביבה".

 

אפי צ'אושו, מנכ"ל קבוצת אולטרייד אפי צ'אושו, מנכ"ל קבוצת אולטרייד צילום: אור בר

 

מובילים את הגישה הירוקה

בנוסף, החברה מתמחה בשילוח בינלאומי, ועובדת עם חברות גלובליות על פרויקטים בכל מקום בעולם, כשיש לה את הידע והיכולת לשלוח ציוד IT לסניפים בכל מקום ברחבי הגלובוס.

 

באולטרייד מתגאים גם בתחום אחר שבו הם מובילים – הגישה הירוקה. כחלק ממנה, מסביר גולן, מעניקה החברה דגש לאסטרטגיה של שיווק מוצרים מחודשים. "אנחנו לוקחים מחשבים של המותגים הגדולים והחזקים ביותר, שהיו בשימוש קצר, ומחדשים אותם בהתאמה מלאה לצרכי הארגון. כך אנחנו חוסכים עבור הלקוחות 30% עד 60% מהעלות של מחשבים חדשים. הבונוס – צמצום זיהום האוויר הכרוך בייצור ציוד חדש", אומר גולן.

 

בימים אלה, שוקדת החברה על עליית מדרגה נוספת - והיא מפתחת מותג חדש בשם

Get Deal, לייצור ושיווק מחשבים ניידים מחודשים, באיכות ובסטנדרטים הגבוהים בעולם, המיועדים לשיווק בישראל ובחו"ל. בפיתוח המותג מושקעים מיליוני שקלים – והוא מתבצע בשטח של 2,000 מ"ר, שנשכר במיוחד למטרה זו.

 

לסיכום, קבוצת אולטרייד היא חברת IT בין הגדולות במשק הישראלי שהולכת ומתחזקת בעולמות האינטגרציה, ובעלת יכולות מוכחות שמאפשרות לה להקל על חברות גדולות להתמודד עם צרכי המיחשוב שלהן – ולהוזיל עלויות. עם מגוון רחב של שירותים, משיווק, מכירה והטמעה של ציוד IT חדש או מחודש ועד אספקת מומחי טכנולוגיה באוטסורסינג ושילוח בינלאומי של מערכות מחשוב בכל העולם, וכשהיא נהנית מגיבוי של בעלי שליטה עם יכולות גבוהות וחברות מתמחות המובילות בתחומן, נראה שאולטרייד עדיין לא אמרה את המילה האחרונה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x