$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

אייפקס עשויה לצרף שותף לרשת אושר עד

לפי הערכות, חלקו של השותף ברשת המזון יהיה קטן יותר. גורם בענף: “כניסה של אייפקס תחייב את אושר עד ליותר שקיפות ועלולה לפגוע בפעילותה"

גולן חזני ונורית קדוש 06:5226.11.18

אייפקס ישראל עשויה לצרף שותף להשקעה ברשת המזון אושר עד, כך נודע ל"כלכליסט". כפי שפורסם אתמול, קרן ההשקעות מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת מחצית מהרשת הקמעונאית לפי שווי של מיליארד שקל. לפי הערכות, השותפות תהיה בחלק קטן מההשקעה, וטרם ברור אם מדובר בשותף זר או שותף מקומי פיננסי. הנושא נבחן מול מספר גופים. אושר עד נחשבת לחברה גדולה יחסית עם שווי של כ־250 מיליון דולר, ומדובר בעסקה מהותית עבור אייפקס ישראל, שנוסדה להשקעה בחברות בינוניות וקטנות מקומיות.

 

"לא בטוח שכניסתה של אייפקס לאושר עד תעשה טוב לרשת”, אמר אתמול גורם מאחת הרשתות המתחרות של אושר עד. “היום אושר עד היא רשת לא שקופה. התוצאות שלה כחברה פרטית חסויות, ולכן היא יכולה להתנהל בצורה מותאמת ולהרשות לעצמה התנהלות שלא יכולה לאפיין חברה ציבורית. כניסה של אייפקס תחייב אותה ליותר שקיפות ועלולה לפגוע בפעילות שלה".

 

 

 

אריה בוים, מייסד אושר עד ומנכ"לית אייפקס ישראל זהבית כהן. מו”מ מתקדם לרכישת חצי מהמניות אריה בוים, מייסד אושר עד ומנכ"לית אייפקס ישראל זהבית כהן. מו”מ מתקדם לרכישת חצי מהמניות צילום: עמית שעל, אוראל כהן

 

 

אייפקס איננה הגוף הזר הראשון שגישש להיכנס להשקעה מהותית אסטרטגית ברשת קמעונאות ישראלית. רשת קארפור הצרפתית בחנה לפני מספר שנים כניסה להשקעה ברשת שופרסל, וב־2016 פורסם כי היא בוחנת השקעה ברשת ויקטורי של אייל רביד. ב־2013 ניהלה קרן Catterton Partners הצרפתית כניסה להשקעה ברשת מגה. אייפקס ישראל, המנוהלת על ידי זהבית כהן, היא הגוף הזר הראשון שלמעשה נכנס לשלבים מתקדמים של מו"מ לרכישה.

 

אושר עד בידלה את עצמה משאר קמעונאי המזון במגוון מצומצם יחסית של כ־5,000 פריטים, לעומת כ־20 אלף פריטים ברשתות כמו שופרסל או רמי לוי. המגוון המצומצם מאפשר לאושר עד חיסכון ניכר בעלויות ותמחור נוח לצרכן. בשונה משאר רשתות המזון, היא אינה מחזיקה במועדון לקוחות ואינה מציעה ללקוחותיה קופוני הנחה. בידול נוסף הוא שעות הפעילות. סניפי אושר עד נפתחים בעשר בבוקר, לעומת שאר הרשתות הפותחות סניפים כבר בשבע בבוקר. כל המאפיינים הללו אמנם מורידים עלויות תפעול, אולם הם גם מגבילים את ההכנסות.

 

הרשת, שהחלה את דרכה כמיועדת למגזר החרדי, עברה שינוי משמעותי לפני שלוש שנים עם פתיחת חנות בתל אביב. החנות ביגאל אלון העלתה את המודעות של הקהל הרחב לרשת והפכה אותה נגישה יותר לקהלים חדשים. על עוצמת הרשת ניתן היה ללמוד לפני כשנתיים מהחלטתה להוריד את מוצרי אסם מהמדפים בעקבות סירובה של החברה לשפר לרשת את תנאי הסחר. הסכסוך העסקי נמשך כארבעה חודשים והסב לאסם אובדן מכירות ונתח שוק, עד שניאותה להיעתר לחלק מדרישות הרשת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x