$
פרסום ושיווק

בגלל המונדיאל: עלייה של 33% בהשקעה בפרסום של חברות הטלוויזיה הרב ערוצית

במחצית הראשונה של השנה, המפרסמת המובילה בקטגוריה היא yes שהוציאה 21 מיליון שקל. בדירוג מפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם השקעה לפרסום של 62.5 מיליון שקל

אורנה יפת 19:4818.07.18

חברות הטלוויזיה הרב ערוצית הגדילו בצורה חדה את פרסום בחציון הראשון של השנה. זאת בהשפעת המונדיאל שהתקיים במחצית חודש יוני והוביל גם לעלייה בהשקעה בפרסום של יבואניות וקמעונאיות מוצרי החשמל, ובעיקר משווקי המסכים. כך עולה מנתוני חברת יפעת בקרת פרסום שמפרסמת את דירוג הפרסום החצי שנתי.

 

 

 

קטגוריית שידורי הטלוויזיה מוקמה במקום השישי בדירוג הפרסום עם עלייה של 33% בהשקעה בפרסום ל-71 מיליון שקל.

 

המפרסמת המובילה בקטגוריה בפער גדול מיתר המתחרות היא חברת yes בבעלות קבוצת בזק, שהוציאה 21 מיליון שקל, אחריה מדורגת חברת HOT עם הוצאה לפרסום של 7.4 מיליון שקל ובמקום השלישי הזכיינית רשת 13 שהוציאה 7.1 מיליון שקל לפרסום שהתמקד באפליקצית ה- VOD, באח הגדול ובתוכנית ההרמון. נטפליקס, שמפרסמת בעיקר בפייסבוק ויוטיוב, הוציאה 6.3 מיליון שקל לפרסום ודורגה במקום הרביעי, לפני סלקום TV ופרטנר.

 

פסח והמונדיאל הובילו לעלייה של 32% גם בפרסום של מוצרי חשמל וחנויות החשמל והאלקטרוניקה. יבואניות ויצרניות מוצרי החשמל השקיעו 78.5 מיליון שקל והקטגוריה מוקמה במקום הרביעי בדירוג. ההוצאה לפרסום בקטגוריית חנויות החשמל, שמוקמה במקום ה-9 בדירוג, עמדה על כ-53 מיליון שקל. המפרסמת הגדולה בתוך הקטגוריה היתה רשת אלמ, ואחריה מחסני חשמל ומחסני תאורה.

 

רשתות השיווק הורידו את ההשקעה בפרסום

 

ועל אף הגידול בהוצאה לפרסום בתחום הטלוויזיות ומוצרי החשמל, בראש הטבלה אין שינוי מהותי ואותן קטגוריות ממשיכות להוביל. רשתות השיווק הורידו את ההשקעה בפרסום ב-9% ביחס לחציון ראשון 2017, אך על אף זאת הקטגוריה מובילה את דירוג הפרסום עם הוצאה לפרסום של 133.8 מיליון שקל.

 

עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס צילום: צביקה טישלר

 

 

הרשתות שהורידו במחצית את ההשקעה בפרסום הן סופר-פארם, קבוצת המשביר לצרכן ורשת חנויות הננוחות ילו, שבבעלות חברת פז. בתוך קטגוריית רשתות השיווק המפרסמת המובילה היא סופר-פארם שהשקיעה 25 מיליון שקל בקטגוריה למבצעי הפי סייל ולמכירות סופר פייב. שופרסל נמצאת במקום השני עם השקעה של 21 מיליון שקל בפרסום לאתר האונליין ומכירות החגים פסח, עצמאות ושבועות. המשביר לצרכן ממוקמת במקום השלישי בתוך הקטגוריה עם הוצאה של 11.3 מיליון שקל לפרסום ופרסומות לפסח ול"מסיבה סגורה".

 

הפרסום הממשלתי עלה ב-15%

 

אחרי רשתות השיווק, מוקמו בדירוג הפרסום משרדי הממשלה עם עלייה של 15% לעומת חציון ראשון והוצאה של כ-92.8 מיליון שקל וכן קטגורית רכבי המאס מרקט עם הוצאה של 92.8 מיליון שקל. משרדי הממשלה המובילים בתוך הקטגוריה היו משרד החינוך, משרד התחבורה ומשרד התרבות והספורט. בלט גם קמפיין של רשות המים תחת הסלוגן אין לנו מים לבזבז בשווי של 4.6 מיליון שקל.

 

קטגוריה נוספת שהגדילה פרסום באופן משמעותי היא קטגוריית מוצרי החלב שנמצאת במקום ה-11 עם עלייה של 40% לעומת חציון ראשון של שנת 2017 והוצאה לפרסום של 49.7 מיליון שקל. לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "ניתן לראות בבירור כי המחלבות קיבלו החלטה השנה להשקיע בהשקות ותדמית של מוצרי פרימיום רווחיים יותר שלא נתמכו פרסומית בחציון המקביל אשתקד".

 

המפרסמת המובילה בקטגוריה היא שטראוס שהוציאה 17.7 מיליון שקל ופרסמה את דנונה פרו עשיר בחלבון ודנונה אקטיב, וכן לשוקולד ספלנדיד של עלית.

 

אחריה מדורגת תנובה שהוציאה 15.9 מיליון שקל על קמפייינים ליופלה ומעדן יולו ובמקום השלישי מחלבת יטבתה עם הוצאה לפרסום של 7.4 מיליון שקל לקמפיינים לחלב מועשר ולשוקו יטבתה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי המוצרים עם ההשקעה הגבוהה לפרסום בקטגוריה הם יופלה פרי, יולו לבן ודנונה פרו.

 

בדירוג מפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם השקעה לפרסום של 62.5 מיליון שקל – גידול של 13% ביחס לתקופה מקבילה, ואחריה קבוצת בזק, שהגדילה פרסום ב-8% והשקיעה קרוב ל-50 מיליון שקל. הפרסום של בזק כלל את המותגיםyes, בזק, בזק בינלאומי ופלאפון. במקום השלישי נמצאת סופר-פארם עם השקעה של 40.5 מיליון שקל וירידה של 12% לעומת חציון מקביל.

 

בדירוג המותגים ממוקם המותג סופר פארם בראש הטבלה על אף ירידה של 28% בהשקעה בפרסום ביחס לתקופה מקבילה, ל-22.4 מיליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x