$
פרסום ושיווק

הסכם פיוס בין אסם לאושר עד

ל"כלכליסט" נודע כי רשת השיווק החרדית חזרה לרכוש מוצרים מאסם, בתום 4 חודשי סכסוך. ככל הנראה שופרו תנאי הסחר לרשת

נורית קדוש 08:3124.04.17

מוצרי אסם חזרו למדפים של רשת השיווק אושר עד, בתום ארבעה חודשי סכסוך בין שתי החברות, כך נודע ל"כלכליסט". ההבנות שאליהן הגיעו איציק צאיג, מנכ"ל אסם, ויהודה לניאדו, מנכ"ל אושר עד, לא פורסמו, אך ככל הנראה מדובר בשיפור תנאי הסחר לרשת, גם אם לא בהיקף שדרשה.

 

בסוף 2016 דרשה אושר עד לשפר את תנאי הסחר מול אסם, אף שבין הצדדים היה הסכם סחר תקף. הסיבה לדרישתה של אושר עד היתה כוונתה לפתוח חנות נוספת, שתגדיל את היקף הרכישות מאסם. אסם סירבה לדרישה בטענה כי יש בין הצדדים הסכם סחר תקף. בכל מקרה, החשש של אסם היה כי הגדלת הנחות לאושר עד תוביל קמעונאים נוספים לבוא בדרישות דומות.

 

סניף אושר סניף אושר צילום: עמית שעל

 

אף שאסם היא חברת המזון השלישית בגודלה בישראל, המספקת מוצרים בקטגוריות מרכזיות רבות, אושר עד נקטה את הסנקציה החריפה ביותר וחדלה להזמין ממנה מוצרים, למעט חריגים כמו מטרנה ובמבה. במקביל החלה אושר עד לרכוש מוצרי אסם מגורמים סיטונאיים במגזר הערבי, ובסניפי הרשת, המשווקת בעיקר למגזר החרדי, נראו אריזות אסם עם כיתוב בשפה הערבית. כמו כן קפה טסטר צ'ויס יובא מחו"ל, ופסטה ופתיתים של אסם בתפזורת נמכרו במשקל במחירים מוזלים.

 

ככל שחלף הזמן העמיק המשבר בין הצדדים, ובסביבת אושר עד אף טענו כי ישנו קושי להשיג את מוצרי אסם דרך סיטונאים. "מנסים למנוע מגורמים בשוק למכור סחורה של אסם לרשת, ולכן העסקאות הופכות מורכבות יותר והמוצרים עוברים יותר ידיים בדרך", טען לפני כמה שבועות גורם בסביבת הרשת. עוד טען כי אף שיש מספר מתווכים במהלך רכישת הסחורות, המחירים נמוכים יותר מכפי שהיו משלמים אם היו קונים ישירות מאסם: "יש פער בין המחירים של מוצרי אסם למגזר הערבי לבין המחירים לשוק הכללי. אחרת קשה להסביר כיצד המחיר ל־100 גרם מוצר נמוך יותר כשהוא משווק למגזר הערבי". באסם טענו מנגד כי לא ידוע להם על ניסיון למנוע מהרשת לקנות מוצרי אסם מגורמים אחרים בשוק.

 

מימין: מבעלי אושר עד ומנכ"ל הרשת יהודה לניאדו ומנכ"ל אסם איציק צאיג מימין: מבעלי אושר עד ומנכ"ל הרשת יהודה לניאדו ומנכ"ל אסם איציק צאיג צילום: אוראל כהן, עמית שעל

 

אף שאושר עד היא רשת קטנה עד בינונית בגודלה, הסנקציה שלה פגעה באסם. על פי נתוני סטורנקסט, המבוססים על מכירות השוק הקמעונאי המבורקד, חתמה אסם את 2016 עם ירידה של 2% במכירות, אף שהשוק המבורקד ירד באותה עת ב־0.5% בלבד. את הרבעון הראשון של 2017 סגרה אסם עם ירידה של 3.5% במכירות השוק המבורקד, בזמן שהשוק רשם עלייה של 2.25%.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x