שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

מכירות "בלאק פריידיי" בישראל עלו רק ב־3%

לעומת המכירות בשלושת ימי שישי הקודמים. גובה הקנייה הממוצעת בכרטיס אשראי ביום שישי החולף היה 250 שקל

אורנה יפת 08:3627.11.16

הישראלים לא הסתערו השנה על מבצעי "בלאק פריידיי" בחנויות הקמעונאות על רקע גל השריפות ברחבי הארץ: היקף הקניות בכרטיסי אשראי שביצעו ישראלים בחנויות ביום שישי האחרון היו גבוהות ב־3% בלבד ממוצע הקניות בשלושת ימי השישי שקדמו לו בחודש נובמבר. גובה הקנייה הממוצעת בכרטיס אשראי ביום זה היה 250 שקל, בדומה לגובה הקנייה הממוצעת בשלושת ימי השישי שקדמו לו. זאת לעומת עלייה של 7% בהוצאה ב"בלאק פריידי 2015 לעומת שלושת ימי השישי שקדמו לו.

 

את הנתונים אספה עבור "כלכליסט" חברת גמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי. ניתוח ראשוני של הנתונים מלמד שעיקר העלייה במכירות היתה בתל אביב ובמרכז, על רקע השבתת המסחר בערים שהתמודדו עם מכת השריפות.

 

בלאק פריידי בארה"ב (ארכיון) בלאק פריידי בארה"ב (ארכיון) צילום: איי פי

 

בדומה לשנים עברו, עיקר העלייה במכירות נרשמה בענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה. מכירות ענף זה עלו ב־25% ביחס לימי שיש האחרונים, פחות מהעלייה במכירות אשתקד. הקנייה הממוצעת נשארה בגובה זהה לשלושת ימי שישי הקודמים, 700 שקל. מכירות ענף האופנה עלו ב־6% לעומת עלייה של 13% אשתקד ושמרו על קנייה ממוצעת של 213 שקל. עליה של 5% נרשמה במכירות ענף התקשורת, בעיקר במכירות ציוד נלווה לסלולרי.

 

בגמא ניהול וסליקה מסבירים כי מאחר ויום שישי אינו יום קניות רגיל כמו בארה"ב לא ניתן לצפות שהשפעתו על מכירות החנויות תהיה זהה לזו בארה"ב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x