$
פרסום ושיווק

מכירות ענף האופנה עלו במחצית הראשונה של השנה ב־1.4%

עם זאת מדובר בעלייה מינורית לעות הפה המקבילה. העלייה המשמעותית נרשמה בפאוור סנטרים ובמרכזי הקניות הפתוחים שרשמו גידול של 3.3% במכירות

אלירן מלכי 08:3606.07.16

סימנים ראשונים לשיפור במצב ענף האופנה — המכירות בתחום עלו ב־1.4% במחצית הראשונה של 2016 לעומת המחצית הראשונה של 2015, כך עולה מנתוני ריס הבודקים פדיונות של כ־2,700 חנויות, רובן מתחום האופנה. העלייה המשמעותית נרשמה בפאוור סנטרים ובמרכזי הקניות הפתוחים שרשמו גידול של 3.3% במכירות. לעומתם, במכירות הקניונים האזוריים נרשמה עלייה של 0.6% בלבד. מדובר בגידול נמוך משמעותית לעומת המחצית הראשונה של 2015, שבה נרשמה עלייה של 3.4% במכירות האופנה.

 

פאוור סנטר פאוור סנטר צילום: עמית שעל

 

מכירות המחצית הראשונה השנה כללו את מכירות חג השבועות, שחל ב־12 ביוני, ואת הסיילים שערכו קבוצת קניוני עזריאלי ב־5–8 ביוני וקניוני עופר ב־19–23 ביוני. בחינה יומית של הנתונים מראה כי לסיילים לא היתה השפעה משמעותית על המכירות. פדיונות החנויות הזהות בחודש יוני השנה אל מול יוני בשנה שעברה, שלא כלל את חג שבועות, מלמדים כי פדיונות יוני 2016 יותר גבוהים בממוצע ארצי ב־2.1%, כאשר בקניונים האזוריים נרשם גידול של 2.2% במכירות ובפאוור סנטרים עלו המכירות בחנויות זהות ב־0.8% בלבד. הסתכלות על סך המכירות בכלל החנויות, ולא רק בחנויות הזהות, מגלה כי נרשמה בחודש יוני השנה עלייה מינורית של 0.3%, וזאת למרות ההשוואה לחודש יוני 2015 שבו כאמור לא היה חג. בתוך כך רשמו הפאוור סנטרים ירידה של 0.2% במכירות והקניונים האזוריים הציגו עלייה זניחה של 0.1% במכירות יוני.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x