$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שטראוס מתחילה לשווק ישירות לצרכן

הירידה בצריכת מזון, ההרעה בתוצאות והתגברות המותג הפרטי הובילו את קבוצת המזון להקים מערך דיגיטל, שיהווה ערוץ מכירות ללא צורך במתווכים

נורית קדוש 08:0805.05.16

הדיגיטל מגיע לתעשיית המזון. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת שטראוס מקימה בימים אלו יחידת דיגיטל בשטראוס ישראל ומצויה בעיצומו של הליך איתור לסמנכ"ל דיגיטל מחוץ לשורות הארגון. עד כה היתה לשטראוס פעילות שאינה מהותית בתחום הדיגיטל, אשר רוכזה תחת מנהלת התקשורת של החברה במטה הארגון. למעשה, הכניסה לעולם הדיגיטל מבשרת על פתיחה עתידית של ערוץ מכירות ישיר, שיבוא על חשבון הקניות ברשתות בשיווק, אשר גם כך כורעות תחת נטל התחרות בענף.

 

לאחרונה הוחלט בקבוצה כי יש להקים יחידה עסקית נפרדת מתוך הבנה כי העולם הדיגיטלי הפך למנוע מרכזי במימוש האסטרטגיה העסקית של הארגון, וכי מידת ההשפעה של תחום הדיגיטל על הצרכנים מחייבת אותה לבצע קפיצת מדרגה כדי להתמודד עם האתגרים שמציב לה שוק קמעונאות המזון. לצורך הפעילות החדשה יוקצו כ־50 עובדים למערך הדיגיטלי, שבשלב זה רובם יתניידו מתוך הקבוצה. ניתן להעריך כי הסיבות שהובילו את שטראוס לפעול לכניסה לתחום הן, בין השאר, הירידה בצריכה בשוק המזון בשלוש השנים האחרונות, התגברות היבוא מחו"ל ופיתוח מותגים פרטיים על ידי רשתות השיווק שהפכו למתחרות ביצרניות הגדולות.

 

פעילות הדרגתית שלא תפגע בקמעונאי

 

מדובר בצעד מתקדם שאינו טבעי לתעשיינית מזון, הפועלת מול גופים עסקיים (B TO B) ולא מול הצרכן הסופי (B TO C). מלבד פיתוח היכולות הלוגיסטיות וההתנהלות ישירות מול הצרכנים, כרוך צעד זה בהתמודדויות מורכבות עם לקוחות החברה בשוק הקמעונאי.

 

ניתן להעריך כי בשטראוס, חברת המזון השנייה בגודלה המחזיקה ב־10.1% משוק המזון המבורקד, יפעלו בהדרגתיות ויימנעו מיצירת תחרות לקמעונאים. תחת זאת, יפעלו להציע חוויית קנייה והטבות שונות. אתגר נוסף נוגע להתנהלותה של מי שנחשבת לאחת המפרסמות הגדולות בישראל. זאת, מאחר שניתן להעריך כי הקמת היחידה הדיגיטלית תלווה בהסטת משאבים שונים ובהם משאבי פרסום.

 

 

אפליקציה שעוקפת את חוק המזון

 

בשטראוס החלו כבר לפני שנה לגשש בכיוון של יצירת קשר ישיר עם הצרכנים באמצעות השקת אפליקציית שטראוס +. מדובר היה בניסיון ראשון לעקוף את מגבלות חוק המזון האוסר קניית שטחי מדף והצבת ציוד ממותג ברשתות. במסגרת זאת מציעה החברה לצרכנים לצלם באפליקציה את חשבוניות הקנייה שביצעו ולקבל נקודות על כל מוצר של החברה שרכשו. צבירת כמות מסוימת של נקודות מזכה את הצרכנים בחבילות שי שונות.

 

ל"כלכליסט" נודע כי בשיחות שערכו בכירים בקבוצה לקראת גיוס סמנכ"ל דיגיטל שיהיה כפוף לציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל, נאמר כי היחידה נועדה להוביל מהפכה דיגיטלית בקבוצת המזון השנייה בגודלה בישראל, שתאפשר לשפר את התוצאות בתקופה שבה שוק המזון עובר שינויים משמעותיים.

 

היחידה הדיגיטלית צפויה להתמקד בפיתוח תשתיות ושיטות לעיבוד מידע צרכני, פיתוח תשתיות דיגיטליות לניהול קשרים אינטראקטיביים עם הצרכן ופיתוח וניהול ערוצי מכירה ישירים (E-commerce). במסגרת המהלך יפעלו ביחידה החדשה צוות המחקר והתובנות האחראי על שילוב מחקרים שיווקיים עם ניתוח מידע צרכני, צוות שירות הצרכנים ומוקד הצרכנים, מועדון הצרכנים שטראוס +, צוות תוכן וערוצים דיגיטליים וכן מפיקי סרטים. המבנה החדש ייכנס לתוקפו עם גיוסו של סמנכ"ל הדיגיטל, הצפוי בתוך כחודש.

 

הסנונית הראשונה: שטראוס קפה תחל למכור קפה טורקי אונליין

 

עוד בטרם הקמת היחידה הדיגיטלית, משיקה קבוצת שטראוס לראשונה חנות אונליין של קפה עלית, שתאפשר לצרכנים קנייה ישירה של קפסולות קפה לצד מוצרים ואביזרים נוספים. בתוך ימים יורחב מגוון המוצרים גם לקפה טורקי עלית ולקפה נמס עלית. מחירי המוצרים צפויים להיות דומים למחיר הממוצע בשוק, אולם החנות הדיגיטלית תציע את משלוח המוצרים חינם, לצד הטבות כמו ספלים בחינם. בנוסף, האתר מאפשר להעניק הצעות שונות ומבודלות לצרכנים השונים, בהתאם לפרופיל הרכישה וצריכת הקפה שלהם.

לדברי אלעד רביד, מנהל השיווק של שטראוס קפה בישראל, "זה זמן אנחנו מעוניינים להציע את המוצרים החדשים שלנו למכירה גם באונליין באופן ישיר, לצד חשיפה לתכנים ופעילויות אחרות בעולם הקפה. בעתיד נשתף פעולה עם יצרני תוכן שונים ובעלי עניין בעולם הקפה המתפתח".

 

להקמת הפלטפורמה החדשה חברו בקפה עלית לחברות טכנולוגיה ועיצוב ישראליות בפרויקט שנפרס לאורך השנה האחרונה. ברשימה השותפים לפרויקט נמצאת חברת buy2 שנמכרה השבוע לעזריאלי ומיזם השליחויות buzzr שמבצע משלוחים בשעות הערב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x