$
פרסום ושיווק

השעון חכם - הקמפיין קצת פחות

השם רוני רון, הזכור מפרשיית רצח הילדה רוז פיזם, מופיע בקמפיין של וואווי. סוכנות הפרסום: "שגיאה של קופירייטר שלא היה מודע לקונוטציה השלילית"

רעות ברנע 15:1311.11.15

אל תצטער רוני רון, זה סופו של כל שעון?: מותג הטלפונים הסיני וואווי (HUAWEI) יצא השבוע בקמפיין חדש של סוכנות הפרסום "לעומק התודעה" (מבית TBWA) שמטרתו קידום השעון הדיגיטלי החכם החדש שלהם, ה-HUAWEI WATCH. בשלטי החוצות מתוך הקמפיין שכבר נתלו במקומות שונים ברחבי הארץ נראה הפרזנטור המקומי שלהם, המוזיקאי מוקי, כאשר הוא עונד את שעון המותג הסיני שמיובא לישראל מאז ספטמבר 2013 ע"י חברת אלפא טלקום מקבוצת פל אשר. לצידו מוצגת הגדלה של השעון שבה ניתן לראות את הצג, כאשר בחלקו התחתון שמיועד כנראה לשליחת מיילים מופיע איש הקשר, לא אחר מאשר Rony Ron.

 

רוני רון, אמנם שם גנרי משהו, וגם כינויו של הילד רון בסיפור הילדים המצליח "מעשה בחמישה בלונים". אבל בשנת 2015, נדירים הישראלים שלא יקשרו אותו לאחד ממבצעי הרצח האכזריים ביותר בשנים האחרונות - אחד משני רוצחיה של הילדה רוז פיזם ז"ל. רון היה סבה של פיזם שהורשע ברצח יחד עם אימה, מארי פיזם, עימה ניהל קשר רומנטי. בשנת 2011 גזר בית הדין מאסר עולם על השניים לאחר שנמצאו אשמים ברצח הילדה בת הארבע וחצי שגופתה נמצאה במזוודה בנהר הירקון, באחת מפרשות הרצח שהסעירו את מדינת ישראל בכל הזמנים.

 

הזמר מוקי והשעון החכם של וואווי עם השם רוני רון הזמר מוקי והשעון החכם של וואווי עם השם רוני רון

 

הישראלים הם חדי עין, וכמובן שלא לקח הרבה זמן עד שיבחינו בשם המקומם ואף יתחילו להתייחס לכך ברשתות החברתיות. הגולש ליאור סלע פרסם הבוקר (ד') את התמונה בעמוד הפייסבוק שלו ועקץ: "אלוקים, מוקי! למה לעזאזל יש לך אותו באנשי הקשר? הוא עוזר לך לכתוב את שיר ההמשך 'ילדה של סבא"?. הוא זכה כמובן לתגובות ציניות לא פחות, ביניהן - "הוא כותב שירים למזוודה".

 

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שדמותו של רוני רון נקשרת בקמפיין פרסומי. בשנת 2008, סמוך למועד פרשת הרצח, נחתכה דמותו של שחקן שדמה באופן מפתיע לסב הרוצח מפרסומת טלוויזיונית למשקה "אקטימל" של שטראוס. הפרסומת, שעלתה בתקופה שבה היה רון עוד בגדר חשוד, זכתה לפניות רבות מהציבור שהתלונן על הדימיון בין האב הטלוויזיוני לחשוד ברצח, ודמותו קוצצה ממנה מיד.

 

אז האם גם הפעם מדובר פשוט בחוסר תשומת לב? או שמא זהו מהלך פרסומי מכוון שמטרתו למשוך תשומת לב למוצר החדש? אריק רוזנטל, מנהל יחסי הציבור של יבואנית וואווי בישראל, מסר כי: "מדובר בשגיאה של קופירייטר שלא היה מודע לקונוטציה השלילית העלולה לעלות משם זה. נפעל לתיקון הכיתוב בהקדם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x