$
פרסום ושיווק

יבואנים יקבלו החזר מע"מ במקרה של ביטול עסקה עם הלקוח

ההחלטה החדשה נועדה לתת ליבואנים ולסיטונאים תמריץ לקבל בחזרה מוצרים פגומים מלקוחות כדי להחליפם בחדשים או להשיב את סכום הכסף ששולם עליהם, גם אם העסקה המקורית נעשתה דרך קמעונאי

עמרי מילמן ואורנה יפת 08:3801.10.15
רשות המסים תאפשר ליבואנים ולספקים שאינם יבואנים לקבל החזר מע"מ במקרה של החלפת מוצרים ללקוחות או ביטול עסקה. ההחלטה החדשה נועדה לתת ליבואנים ולסיטונאים תמריץ לקבל בחזרה מוצרים פגומים מלקוחות — כדי להחליפם בחדשים או להשיב את סכום הכסף ששולם עליהם — גם אם העסקה המקורית נעשתה דרך קמעונאי.

 

מבחינת היבואן או הסיטונאי מדובר בפיצוי חלקי בלבד, שכן סכום הכסף שהוא נדרש להחזיר ללקוח גבוה יותר מהסכום שבו הוא מכר את המוצר לקמעונאי. על כן המהלך יגדיל את התמריץ לקבל בחזרה מוצר מהלקוח רק בקרב ספקים שמוכנים לספוג את את פער המחירים כדי לשמור על המוניטין שלהם ועל רמת השירות ללקוח.

 

חנות מוצרי חשמל (ארכיון). מבחינת היבואן או הסיטונאי מדובר בפיצוי חלקי בלבד חנות מוצרי חשמל (ארכיון). מבחינת היבואן או הסיטונאי מדובר בפיצוי חלקי בלבד צילום: מיכאל קרמר

 

ההחלטה התקבלה על ידי המחלקה המקצועית של מע"מ ברשות המסים שדנה בבקשה של BSH ‑ יבואנית מוצרי חשמל, המשווקת את מותגי בוש, סימנס וקונסטרוקטה ‑ להנפיק הודעת זיכוי בגין החזר כספי או החלפת מוצרים ללקוחות שרכשו את המוצרים מהקמעונאים ולא ישירות מהחברה.

 

"ברשות המסים השכילו להבין ש בגלל שיקולים מסחריים, הצרכן מעדיף לפנות לעתים ישירות ליבואן ולדלג על כל נקודות השיווק בדרך", אמר רואה החשבון שוקי ויטה, ממשרד ויטה-אלגרנטי ושות'המייצג את BSH.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x