$
פרסום ושיווק

אבי כץ מקופיקס במצגת לבורסה: "ככה מוכרים ב-5 שקלים"

על פי מצגת של קופיקס, ביום חמישי האחרון נמכרו ברשת 160 אלף פריטים. "בהיבט של חסכון צרכני – מדובר בחסכון של לפחות מיליון שקל ביום". אלה כללי היסוד של קופיקס כדי למכור במחיר אחיד של 5 שקלים

אורנה יפת 15:0201.07.15

רשת בתי הקפה קופיקס, שהפכה לחברה ציבורית בחודש האחרון, פרסמה היום מצגת לבורסה, ממנה עולה כי קופיקס מנסה "ללמד שיעור" את המתחרים ואת היועצים השיווקיים, ולוקחת לעצמה את מלוא הקרדיט לשינוי שוק הקפה.

רשת בתי הקפה הושקה לפני שנה וחצי וכיום היא מונה 78 סניפים. קופיקס הציגה את מספר בתי הקפה של הרשתות המתחרות, על פי איסוף נתונים מאתרי האינטרנט שלהן, ולפיהם, קפה קפה מונה 132 סניפים, ארומה ישראל 130 סניפים, קפה גרג 95 סניפים וקפה ג'ו 33 סניפים (הרשת לא מנתה את סניפי ג'ו בתוך רשת חנויות הנוחות מנטה – א"י).

 

מייסד קופיקס אבי כץ מייסד קופיקס אבי כץ צילום: אוראל כהן

 

מה דעתך על מניית קופיקס גרופ:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

במצגת מצוטטים נתונים של חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, לפיהם בשנת 2014 ענף הקפה לא גדל. בקופיקס טוענים כי צ'מנסקי בן שחר לא התחשבו בכניסת קופיקס למשחק בשנת 2014. בשנה שעברה גלגל שוק הקפה 4.8 מיליארד שקל ומנה 3,000 נקודות מכירה. "שוק הקפה גדל בעוד 42 סניפים של קופיקס, ורשתות הקפה הורידו את המחירים על המוצרים בזכות כניסתה של קופיקס לשוק. אנשים קנו באותו היקף אך שילמו פחות. בערכי הפדיון של בתי הקפה לא היה גידול – אך כן נוצר גידול מבחינה כמותית. שוק הקפה צמח כמו כל שנה – הצמיחה נבעה מכניסת קופיקס לשוק", קובעת הרשת.

 

קופיקס שולחת עקיצה למתחרים תחת הכותרת "כך משנים שוק" ומספרת כי ביום חמישי האחרון נמכרו ברשת 160 אלף פריטים. "בהיבט של חסכון צרכני – מדובר בחסכון של לפחות מיליון שקל ביום". ביוני 2015 מכרה הרשת 3.3 מיליון פריטים, וכל המתחרים בסביבה הגיבו בהורדת מחירים, טוענים בקופיקס, ומוסיפים "בהיבט של חסכון צרכני - חסכון של כ-20 מיליון שקל בחודש".

 

למי שלא הבין עד היום כיצד מתמחרת החברה את כל המוצרים בסופר קופיקס במחיר אחיד, מגלה קופיקס מהם "כללי היסוד כדי למכור במחיר אחיד של 5 שקלים": כל המוצרים שמחירם נע בין 1 ל-4 שקלים, יימכרו 2, 3 או 5 מוצרים ב-5 שקלים. כל המוצרים שמחירם נע בין 5 ל-10 שקלים יעשו מאמצי סחר רבים מול היצרנים כדי למכור אותם ב-5 שקלים, וכל המוצרים שמחירם גבוה מ-10 שקלים, האריזות שלהם הוקטנו בסופר קופיקס והותאמו למכירה ב-5 שקלים.

 

השיטה נשמעת פשוטה, לכאורה, אך אפילו אבי כץ, היזם של קופיקס, לא הצליח לכופף את כל ספקי המזון הגדולים, ובראשם את קוקה קולה, שסירבה להוריד את מחיר המשקה הפופולרי, ולכן הוא נעדר ממדפי הרשת. בניגוד לרשת בתי הקפה, במקרה של הסופר מרקטים, לא מדובר במחירים הזולים בשוק, וקופיקס מודה במצגת כי המטרה שלה היא למכור 80% מהמוצרים במחירי רשתות הארד-דיסקאונט, בהשוואה למחיר ל-100 גרם או יחידת מידה. כלומר, ייתכן בהחלט שבחלק מהמוצרים תמצאו שהם יקרים יותר ביחס לרשתות הארד דיסקאונט.

 

הסניף הראשון של רשת סופר קופיקס הושק בתחילת יוני בשכונת פלורנטין בתל אביב והשבוע התווסף הסניף השני בנחלת יצחק בעיר. על פי נתוני החברה, התחזית שלה הייתה להגיע למכירות של 28 אלף שקל ביום בממוצע, אך בפועל היא מוכרת ב-42 אלף שקל ביום בממוצע, כאשר סל הקנייה הממוצע ללקוח עומד על 25 שקלים ובכל יום עוברים בסניף 1,700 לקוחות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x