דוחות חלשים לרמי לוי, למרות עלייה בהכנסות
המכירות בחנויות זהות שהיו פתוחות גם ברבעון המקביל - ירדו ב-1% ברבעון הראשון; הרווח התפעולי צנח ב-26%
פתיחת 6 חנות חדשות במהלך השנה החולפת איפשרה לרמי לוי להציג עלייה של 16.2% במכירות הרבעון הראשון של השנה שהסתכמו ב-944.3 מיליון שקל.
- רמי לוי: "הוציאו את כל ה'שמנת' מרשת מגה"
- בצניחה חופשית: איך הפסיד רמי לוי כ-450 מיליון ב-2014?
- רמי לוי מציג: העוף בשקל, ומימוש המניות ב-36.7 מיליון שקל
עם זאת, לוי לא הצליח ברבעון להציג צמיחה אורגנית, שכן מכירות החנויות הזהות רשמו ירידה של 0.94% ביחס לרבעון המקביל ב-2014, למרות עיתוי חג הפסח שחל ברבעון והיה אמור להגביר את המכירות.
פתיחת החנויות החדשות אמנם תמכה בשורת המכירות של רמי לוי, אולם גבתה ממנו מחיר ברווח התפעולי ובשיעורו שנשחקו ברבעון. הרווח התפעולי צנח ברבעון ב-26.2% והסתכם ב-23.6 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות צנח אף הוא מ-3.94% ברבעון הראשון אשתקד ל- 2.5% מהמכירות בלבד ברבעון הראשון השנה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הירידה ברווח התפעולי שנרשמה למרות עלייה ברווח הגולמי, מוסברת בעלייה בהוצאות החברה בגלל פתיחת הסניפים החדשים. הרווח הגולמי ברבעון צמח ב-11.5% ל-194.8 מיליון שקל. אלא ששיעורו מהמכירות עמד על 20.62% לעומת 21.5% בתרופה המקבילה אשתקד.
שחיקת הרווחיות חילחלה לשורת הרווח הנקי שצנח ברבעון הראשון ב- 24% והסתכם ב-18.2 מיליון שקל.