$
פרסום ושיווק

תנובה: ירידה של 5% במכירות ל-6.8 מיליארד שקל ב-2014

הרווח הנקי של קונצרן המזון הגדול בישראל צנח בכ-22% לכ-410 מיליון שקל. הירידה במכירות וברווח היא תוצאה מהתגברות הרגולציה, הכנסת מוצרים לפיקוח, הירידה בשוק המזון והתחרות; המנכ"ל אריק שור: "במקביל לשיפור והתאמת סל המוצרים, הוספנו להתמקד בשיפור התהליכים הפנים ארגוניים"

נורית קדוש 14:3826.02.15

מכירות קונצרן המזון הגדול בישראל - תנובה, ירדו בשנת 2014 בשיעור של 5.16% והסתכמו ב- 6.8 מיליארד שקל לעומת כ-7.17 מיליארד שקל בשנת 2013.

 

 

בתנובה מסבירים את הירידה במכירות, בהכנסת גבינה לבנה ושמנת מתוקה לפיקוח, בהפחתת מחיר סל המפוקחים, וכן מירידה כמותית בשוק המזון. עם זאת, גם לחזרתה של טרה לפעילות מלאה עם השלמת הקמת המחלבה החדשה בנתיבות, היתה השפעה שלילית על מכירות תנובה.

 

בעקבות הירידה במכירות, ירד הרווח הגולמי ב- 3.75% ביחס לאשתקד והסתכם ב- 1.9 מיליארד שקל. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי מההכנסות עמד על 27.92% לעומת 27.51% אשתקד, זאת בעיקר מירידה במחיר התשומות.

 

הירידה במכירות וברווח הגולמי באה לידי ביטוי גם ברווח התפעולי שהסתכם ב-521 מיליון שקל, לעומת 614 מיליון שקל בשנת 2013, ירידה של כ-15.24%, אשר קוזזה בחלקה על ידי התייעלות ניכרת בצד ההוצאות.

 

את השנה החולפת חתמה תנובה עם ירידה של 21.9% ברווח הנקי שהסתכם בכ- 410 מיליון שקל, לעומת 520 מיליון שקל בשנת 2013.

 

מוצרי תנובה (ארכיון) מוצרי תנובה (ארכיון) צילום: אריאל בשור

 

הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקרה מהירידה האמורה ברווח התפעולי. לדברי אריק שור, מנכ"ל קבוצת תנובה: "2014 הייתה שנה בה לראשונה זה שנים שוק המזון חווה ירידה משמעותית בנוסף לתחרות גבוהה בכל אפיקי הפעילות וכן הוספת מוצרים לסל המוצרים המפוקחים. גם השנה תנובה המשיכה במאמציה להגדיל את מגוון המוצרים לצרכן, להתאימו למגמות הצרכניות ולהבאת ערך מוסף באיכות המוצרים כמו גם בהתאמת מוצריה למצפן התזונתי. בנוסף, המשיכה הקבוצה לייצר מוצרים ברמת מוכנות גבוהה על מנת לשפר את המענה והתאמת סל המוצרים לשוק המקצועי.

 

"במקביל לשיפור והתאמת סל המוצרים, הוספנו להתמקד בשיפור התהליכים הפנים ארגוניים, הגדלת היעילות בייצור לצד ניהול מושכל והתאמת ההוצאות בכל זרועות הקבוצה לסביבה התחרותית. התאמת הוצאות זו תמכה ואפשרה לנו להוסיף ולתת מענה לדרישות למוצרינו ולמגמות השונות בשווקים", אמר שור. 

 

יעקב חן, סמנכ"ל הכספים של קבוצת תנובה: "נתוני הקבוצה מושפעים באופן מהותי מפעילות הנדל"ן ומהשפעות המס בשנים האחרונות. בניכוי השפעות אלו הרווח הנקי עומד על 368 מיליון בשנת 2014 לעומת 447 מיליון בשנת 2013, ירידה של 17.57%. זאת, לעומת ירידה של 21.19% ברווח הנקי בשנת 2014 מול אשתקד". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x