$
פרסום ושיווק

יינות ביתן פתחה מסעדות לאוכל ביתי מוכן

הרשת פתחה מסעדות ב-8 מסניפיה בהשקעה של 5 מיליון שקל. גם טיב טעם ושופרסל מתכוונות להרחיב את פעילותן בתחום

נורית קדוש 08:4624.02.15

ההאטה בשוק המזון שהובילה לתחרות המבוססת רק על רמת המחירים, מאלצת את הקמעונאיות לפתח חדשנות ובידול, שיהוו גורם משיכה לצרכנים. ל"כלכליסט" נודע כי רשת יינות ביתן פתחה בהשקעה של 5 מיליון שקל מסעדות לאוכל ביתי מוכן בשמונה מסניפיה. בחודשים הקרובים נערכת הרשת להרחיב את הפעילות לחמישה סניפים נוספים וכן לפתוח מסעדה בכל סניף שתקים. הרשת מנהלת משא ומתן עם כמה שפים מוכרים במטרה שאחד מהם יוביל את המהלך וירכז את הפעילות בכל הסניפים.

 

לאחרונה הקימה שופרסל מחלקות מזון מוכן בשניים מתוך 280 סניפיה והיא צפויה להרחיב את פריסתן בשנה הקרובה. מחלקות המזון המוכן קיימות גם בסניפי רשתות חצי חינם ויוחננוף.

 

מחפשים בידול

 

מדובר למעשה באימוץ דפוס פעילות שהובילה טיב טעם לפני כעשור, אז השיקה טיב את עיר האוכל בראשון לציון, שהיה למעשה סניף דגל במסגרתו פועלות מסעדה ובר. טיב טעם מפעילה כיום מסעדות גם באשדוד, בבאר שבע ובמזרע ומוכרת אוכל מוכן בחמישה סניפים נוספים. לדברי עדי כהן מנכ"ל טיב טעם בכוונת הרשת להרחיב את פעילותה בתחום המזון המוכן לסניפים נוספים וכן לפתוח מסעדות נוספות.

 

לדברי גורם שניהל רשת מזון שהציעה מזון מוכן, יש חשיבות מכרעת לבחירת המיקומים שבהם פותחים מחלקה כזאת: "מזון מוכן מתאים בעיקר באזורים שבהם יש עובדים רבים, המגיעים בצהרים לקחת חמגשית עם אורז וקציצות במקום לאכול שווארמה או ג'אנק פוד אחר. הציבור הרחב לא קונה הביתה את המזון הזה באמצע השבוע, אלא רק בסופי שבוע. מכיוון שאי אפשר להקצות שטח ולהשקיע בציוד רק ליומיים של מכירה בשבוע, מתפתים להפעיל את המחלקה כל השבוע, מכינים מעט אוכל לתחילת השבוע ואז המחלקה לא נראית טוב ובנוסף, כיוון שאין לזה כמעט ביקוש, נוצר הרבה פחת והפעילות הופכת הפסדית".

 

מסעדה בסניף יינות ביתן באשקלון מסעדה בסניף יינות ביתן באשקלון צילום: רוני שיצר

 

שוק המזון חווה בשנה החולפת ירידה בשיעור 1.7% במכירות, אשר התעצמה בינואר האחרון ל־5.5%. על רק הירידה במכירות, הגבירו והעמיקו קמעונאי המזון את מבצעי ההנחות ושחקו את הרווחיות הגולמית שלהן. חלק מהרשתות ובראשון שופרסל ומגה, שלא התאימו את מבנה ההוצאות להעמקת מבצעי ההוזלות, חתמו את הרבעון החולף בהפסד תפעולי.

 

ניתן להעריך כי מלבד הבידול משאר הרשתות, יוכלו המסעדות שנפתחו בסניפי יינות ביתן להניב לחברה רווחיות גולמית גבוהה יותר מזו המתקבלת משאר המחלקות ברשת. בשונה מקפה, פסטה ושימורים, תפריט המזון המוכן אינו בר השוואה מיידית לרשתות מתחרות. ככזה, תוכל יינות ביתן לתמחרו באופן שישקף לה רווחיות גולמית גבוהה יותר. המנות יבושלו במטבחים שהוקמו בסניפים, ובהן מנות בשריות, מנות דגים, פסטות, תוספות וסלטים. הרשת תאפשר ללקוחות להזמין מנות לצריכה בבית או לסעוד במקום. בנוסף, ניתן יהיה גם לערוך הזמנה מיוחדת, לאירועים שונים.

 

המסעדות נפתחו בסניפי הרשת ברעננה, אשדוד, חדרה, קרית ביאליק, איירפוט סיטי, אשקלון, נהריה וקריית שמונה. השיפוץ שערכה הרשת כלל בין היתר בניית מטבח מותאם בכל סניף, רכישת ריהוט, ציוד וכלים להכנת אוכל במקום ועוד. לדברי ארז אייזנברג סמנכ"ל השיווק של הרשת, "המטרה היא להעניק ללקוחותינו חוויית קנייה עם ערך מוסף, אשר תכלול סל אפשרויות רחב ככל שניתן, ושילוב של אוכל איכותי, מזין וזמין עם מחיר הוגן".

 

מענה לשווקים

 

הסניף הבא שבו תוקם מסעדה יהיה סניף הדגל שצפויה הרשת לפתוח בהשקעה של 15 מיליון שקל בחודש הקרוב ברחובות על שטח של 5,000 מ"ר. הסניף, שיעוצב בקונספט של שוק עם דוכנים, יהווה פיילוט שאם יצליח יורחב לכמה סניפים נוספים ברחבי הארץ. סניף זה אמור לתת מענה להתפתחות שווקים קולינריים בישראל. בחודשים האחרונים מוקם בשדרות רוטשילד שוק קולינרי על ידי קובי טרייביטש, דובי שניידמן ושלומי גבאי, שצפויים להשקיע יותר מ־20 מיליון שקל במתחם שיכלול 40 דוכני גורמה.

 

בקרוב יושק מתחם שרונה מרקט שמקימה גינדי החזקות בתל אביב, הכולל מאה חנויות מזון. אלה מתווספים לשוק האיכרים הוותיק הפועל בנמל תל אביב. סניף יינות ביתן ברחובות יפעל במתכונת של שוק, אלא שבשונה משווקי האוכל, כל הדוכנים שבו יהיו בהפעלה עצמית, בשונה מהשווקים המאגדים תחתם מפעילים חיצוניים. ביינות ביתן מנסים לתעל את טרנד השווקים הקולינריים לטובת בידול הרשת משאר השחקנים בשוק קמעונאות המזון.

 

יינות ביתן, שהחלה את דרכה כחנות יינות משפחתית שהקים אביו של נחום ביתן באשקלון, מפעילה כיום 66 סניפים ברחבי הארץ הפרוסים על פני כ־72 אלף מ"ר, ומניבים מחזור מכירות של כ־3 מיליארד שקל בשנה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x